Skip to main content

Wil graag achterhalen welke sites er zijn bezocht door een met mijn Experiabox verbonden device. Het device is verbonden met de Experiabox via de Wifi. Ik heb geen toegang tot het betreffende device, wel tot de Experiabox.

Wil graag achterhalen welke sites er zijn bezocht door een met mijn Experiabox verbonden device. Het device is verbonden met de Experiabox via de Wifi. Ik heb geen toegang tot het betreffende device, wel tot de Experiabox.

Dit is helaas niet mogelijk, de Experiabox heeft beperkte basis functies.


Hallo en welkom @Daaf78. De optie die jij zou willen, is er niet bij de KPN modems. 


Ik heb geen toegang tot het betreffende device, wel tot de Experiabox.

Waarom heb je er geen toegang toe @Daaf78 

Is de persoon in kwestie wel gerechtigd om met dat device toegang te hebben tot jouw internet?

Indien je vermoedt dat er misbruik wordt gemaakt van de verbinding kun je het wachtwoord veranderen en heeft die ander geen toegang meer tot jouw internet.

Graag een reactie over het hoe en waarom.

 


Het zou sowieso bijna niet meer kunnen.

Tegenwoordig zijn er heel wat browsers die DNS over TLS of HTTPS gebruiken. Dan is het dus niet meer zichtbaar welke domeinnamen opgevraagd worden. Dat kan dan ook niet meer gelogd worden in een router.

Het enige wat de router dan nog voorbij ziet komen en wat gelogd zou kunnen worden is de ip adressen. Maar daar word je meestal niet heel veel wijzer van. Het vraagt veel uitzoekwerk om daar nog wat van te maken. Bovendien kunnen er meerdere websites gebruik maken van 1 ip adres.Â