Skip to main content
Antwoord

Adapter Box 12 ontvangen gevolgd door een brief om adapter te vervangen, niet logisch

• July 20, 2025
  • 8 reacties
  • 271 keer bekeken

Op 15 juli ontving ik per post een adapter.

Ik had geen flauw idee wat ik er mee moest doen.

De afzender was CEVA Logistics.

Ik vertrouwde het zaakje niet! 

Ik nam mij voor de adapter terug te sturen.

Gelukkig heb ik wat getreuzeld, want op 19 juli ontving ik een brief van KPN.

Gedateerd 11 juli!!

"Vervang de adapter van je V12 modem”.

Probleem opgelost!

Deze manier van communiceren verdient geen hoofdprijs!

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@ReinTimpers ,

Daar zijn inderdaad al meerdere meldingen over geweest. Deze volgorde van verzending is inderdaad niet handig. 

Inmiddels begrijp je dat KPN deze omwisseling regelt omdat het oude type adapter storingen kan veroorzaken.

8 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • July 20, 2025

Hallo ​@ReinTimpers ,

Daar zijn inderdaad al meerdere meldingen over geweest. Deze volgorde van verzending is inderdaad niet handig. 

Inmiddels begrijp je dat KPN deze omwisseling regelt omdat het oude type adapter storingen kan veroorzaken.

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • July 20, 2025

Inderdaad, beetje vaag, maar uiteindelijk is het opgelost. 

• July 21, 2025

Ik vraag me af of dit alleen aan kpn te wijten is of wellicht ook aan hun vroegere (PTT) collega's van PostNL. Met name zakelijk, voorgefrankeerd drukwerk komt bij mij regelmatig te laat en standaard hooguit ook maar 3 keer per week, om de andere dag. Soms zie ik het al gemeld in de PostNL app, maar dan duurt het toch nog dagen (soms wel een week) voordat het door de bus valt. Handgeschreven privé post komt hier meestal wel op de tussenliggende dagen. 

• July 21, 2025

Ik gok maar zo dat pakketten van Ceva dagelijks worden verwerkt en verzonden. En briefpost van kpn maar een keer of twee per week wordt afgehaald, dan moet het nog thuisbezorgd worden. En PostNL mag sinds dit jaar 48 uur doen over het bezorgen van briefpost van bedrijven nadat het is opgehaald. Je bent dan maar zo een week verder.

• July 21, 2025

En PostNL mag sinds dit jaar 48 uur doen over het bezorgen van briefpost van bedrijven nadat het is opgehaald.

Is dat zo? Volgens mij willen ze dat graag maar moet daarvoor de wet op de postbezorging worden aangepast. Voor zover ik weet hebben de Staten Generaal daarmee nog niet ingestemd.

• Nieuwkomer
  • August 20, 2025

En schijnbaar hebben ze er nog niets van geleerd want vandaag ontving ik ook vanuit het niet een adapter 😜

• August 20, 2025

Ik heb daar wel meer meldingen van gezien. Ook meldingen van Boxen 12 die spontaan rare dingen doen maar waarvan de adapter nog niet vervangen is. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Dank voor het seintje ​@Topdam2, gelukkig weet je dankzij dit topic waar het van komt! En ik zal kijken of ik dit seintje nog eens kan meenemen, dank 😊