Skip to main content
Antwoord

Adapter van glasvezelkastje kapot

• April 20, 2025
  • 20 reacties
  • 224 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Vanmorgen is na 13 jaar trouwe dienst, de 12V adapter van het glasvezelkastje overleden… geen internet meer en toen ik ging kijken zag ik dat alle lampjes van het glasvezelkastje heel snel knipperden (ook het Power lampje dus). Ik heb de adapter even los van het glasvezelkastje doorgemeten, waarbij ik zag dat ie maar 9V levert i.p.v. de 12V die hij zou moeten leveren. Met een andere 12V voeding werkt het glasvezelkastje wel gewoon.

De glasvezel is in 2012 door Reggefiber aangelegd. Volgens mij is het een TY01 grondplaat (FTU). Het is in ieder geval een P2P verbinding (eigen vezel naar de wijkcentrale).

Hoe kom ik aan een nieuwe adapter?

Beste antwoord door JoCoLa

@JorisV. 

https://community.kpn.com/kennisbank%2Dadministratief%2D141/nieuwe%2Dstroomadapter%2Dvoor%2Dkpn%2Dapparatuur%2Daanvragen%2D595859

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

20 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 20, 2025

In dit geval zal de hele, ook oude, NT vervangen worden. Wel ongelukkig moment met de Paasdagen. 

Bel kpn via 0800-0402 om deze storing te melden. Er kan dan op zo kort mogelijke termijn een monteur ingepland worden. Maar niet voordat dinsdag helaas. 

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen).
Of plan een terugbelverzoek.
Storingen zijn 24/7 te melden.

JoCoLa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • Antwoord
  • April 20, 2025

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 20, 2025

Dank. Ik ga contact opnemen.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 20, 2025

Wat een drama.

De KPN klantenservice is niet bereikbaar, ook niet voor storingen ( ​@PeterG ) en de eerstvolgende terugbelafspraak kan pas op 25 april (!!!). ​@Sanne van KPN of iemand anders: kunnen jullie dit regelen?

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • April 20, 2025

Welk nummer bel je dan?

JoCoLa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • April 20, 2025

@JorisV. Ik zou alleen een nieuwe adapter aanvragen bij KPN als je glasvezelkastje normaal werkt met een andere adapter zoals je aangaf.  Ik ben maar een leek, maar snap eerlijk gezegd  de noodzaak (nog) niet om ook de oude NT te vervangen. Hier in de meterkast hangt al sinds 2013 dezelfde van Reggefiber.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 20, 2025

Welk nummer bel je dan?

0800-0402

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 20, 2025

@JorisV. Ik zou alleen een nieuwe adapter aanvragen bij KPN als je glasvezelkastje normaal werkt met een andere adapter zoals je aangaf.  Ik ben maar een leek, maar snap eerlijk gezegd  de noodzaak (nog) niet om ook de oude NT te vervangen. Hier in de meterkast hangt al sinds 2013 dezelfde van Reggefiber.

Is wat mij betreft ook prima, maar ik begreep dat dat niet bij alle NTs mogelijk is.

JoCoLa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • April 20, 2025

@JorisV. Moet dan wel zeggen dat ik nog maar 10 maanden bij KPN (voorheen Ziggo) zit en ook voor het glasvezelkastje dit geldt. De aansluiting zit er vanaf 2013.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 20, 2025

De KPN klantenservice is niet bereikbaar, ook niet voor storingen

Wat 'zeg’ je dan tegen het VRS? Als je zegt; “ik heb geen internet” of “ik heb geen diensten” dan zou je iemand aan de lijn moeten krijgen.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 20, 2025

@PeterG Dan krijg ik gewoon een smsje met een linkje naar een of ander tooltje waar ik niks mee kan. Als ik dan nog een keer bel krijg ik de vraag of het over hetzelfde gaat. Antwoord ik dan met JA, dan krijg ik te horen dat de klantenservice gesloten is en de verbinding verbroken wordt.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 20, 2025

Oh, dat is niet best. Ik zal dit topic even onder de aandacht van de moderators brengen. Al zal dat met de lage weekend- en feestdagen bemanning ook niet direct tot resultaat leiden.

Belangrijk opdat de moderator e.e.a. in gang kan zetten is dat je NAW en klantnummer gegevens in je profiel hier staan. https://community.kpn.com/settings/profile 

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 20, 2025

Dankje. Die gegevens zijn reeds ingevuld.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 20, 2025

De moderator heeft de lijn doorgemeten en die geeft online. En daardoor gaat het systeem ook niet verder.

Advies is nu te bellen als de stroom eraf is. Of het zo te laten tot de 25ste. En het dan wel stroomloos te maken. 

Toch wel je 06 nummer opgegeven voor het terugbelverzoek?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 20, 2025

Zoveel moeite voor een kleinigheid. In de meeste huishouden liggen massaal ongebruikte stroomadapters (b.v. van Routers, HD cases, Led bandjes), de geschikt zijn voor deze NT. Allemaal 12v/1A of zelfs meer vermogen met dezelfde plug. Als men niet heeft, gewoon naar een kringloopwinkel ga en daar eentje halen voor 0,5€/stuk.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • April 20, 2025

Keurig meterkastje ​@JorisV.. Uit het boekje. En met bewijs van de defecte adapter. Keurig. Hopelijk krijg je snel je vervangende adapter.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 20, 2025

@PeterG Lijn is nu inderdaad online omdat ik er een ander adaptertje op aangesloten heb. Ik bel morgen of dinsdag nog wel een keer; terugbelverzoek heb ik niet doorgezet omdat ik het onzin vind om daar tot de 25e op te wachten.

@TDN inderdaad, ik wil gewoon een vervangend adaptertje, maar als dat niet kan dan laat maar een monteur komen die de NT ook vervangt. De huidige hangt er al 13 jaar en zal ook niet het eeuwige leven hebben. Originele adapter was 12V 0.5A. Heb er nu tijdelijk een 12V 2.5A adaptertje aan hangen omdat ik die nog had liggen. Heb er op zolder vast nog wel meer liggen, maar ik vind dit een probleem van KPN dus dat mogen zij ook oplossen. 😉

@Roy74 😄 dank.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 20, 2025

Je kunt dan mijns inziens beter dinsdag bellen. Morgen, op tweede paasdag, is de helpdesk ook nog in zondag/feestdag stand.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 24, 2025

Om hier nog even een update te plaatsen: dinsdag gebeld, ze konden wél alleen een adapter per post toesturen. Zou gisteren geleverd worden, echter helaas pas vandaag ontvangen.

De toegestuurde adapter is een andere (eigenlijk voor een Genexis NT), maar aangezien de specificaties hetzelfde zijn als de originele adapter (12V 0.5A) is deze ook prima bruikbaar.

Probleem is opgelost dus.

@PeterG wellicht goed dat je jouw informatiebronnen even update, want de antwoorden die je gaf kloppen dus niet helemaal. ;-) Alsnog dank natuurlijk.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 24, 2025

Bij deze ​@JorisV. 😉😀👍