Skip to main content

Ik heb een modem box 12 en nu voor de 5e keer werkt het Admin password niet meer.

Kan ik weer het modem resetten en alles weer opnieuw ingeven, echt geheel kansloos dit gezeik met dat modem.

Is dat iets wat bekend is bij KPN.

Gebruikt u de thuis app wel eens?


Welke thuis app, ik heb een laptop.


Hi @ptrkp! @Nick83 had het over de KPN Thuis app🙂

Als het via die weg niet werkt, doe dan eerst een reset van je modem. Probeer daarna in te loggen via https://192.168.2.254/2.0/gui. De gebruikersnaam “admin” mag je hetzelfde laten. Bij het wachtwoord gebruik je het “Admin password” zoals deze achterop de sticker op je Box 12 staat. 

Wil je hier laten weten of het daarmee lukt?


Helaas heb ik dezelfde problemen met “Wrong Login Information” als ik probeer in te loggen op het V12 modem. Diverse resets gedaan, wachtwoord met de thuisapp opnieuw ingesteld en het probleem blijft. Ook is mijn modem al 2x vervangen en is het probleem nog steeds bestaand op de V12.

Een oplossing zou prettig zijn ...  


@Axolon wil je bevestigen dat je dit probleem ook hebt als je een andere browser probeert? En dat je deze stappen voor het inloggen op de Box 12 volgt?


Hallo Bram, inderdaad met verschillende browsers geprobeerd en trouwens ook vanaf verschillende platforms / OS (Android, Ubuntu) maar de deur naar het beheer blijft gesloten.

Ik log echt op de goede manier in hoor. 


Resetten van het modem helpt ook niet, via ip ook niet.

Ik ben erachter gekomen dan ik met FireFox wel kan inloggen en met mijn standaard ingestelde Chrome browser niet.


@Axolon ik hoop dat je begrijpt waarom ik het toch even moest vragen. Ik ging er niet vanuit dat je iets verkeerd deed. Het is alleen wel belangrijk ook de simpele dingen uit te sluiten.

Ik ga deze in een overleg met een collega gooien. Het resultaat hiervan laat ik snel aan je weten!


Hallo @Bram_ ook ik kan via de Firefox browser de standaard inlog toepassen op advies van @GeSp en via Chrome alleen op onderstaande manier:

https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/

bovenstaande link een keer van een collega-moderator ontvangen.

Bij beide browsers is de verwerkingstijd van de modem om in te loggen en binnen het modem van onderwerp te wisselen super traag als stroop, bij een bekabelde verbinding, zodat ik zelf regelmatig een pop-up krijg van wachten of afsluiten. Niet goed lijkt me.

CC @Axolon