Skip to main content

Beste,

 

heb een experiabox v12. Is geïnstalleerd met 2 Superwifi punten door een installateur van jullie. Nu wil ik echter mijn portmapping aanpassen maar het Admin password werkt niet. 
Als ik nu de router reset dan reset hij waarschijnlijk alles inclusief de superwifi?

1 Hebben jullie het wachtwoord van de box voor mij wat de installateur erin gezet heeft?

2 Indien ik moet resetten hoe stel ik dan alles opnieuw in? Met de superwifi punten. Vind dit heel vervelend aangezien dit nog geen maand geleden door jullie gedaan is en ik hier extra voor betaald heb.

 

 

Soft reset werkt niet


Hallo @Vincent Cls 

 

Bij KPN weten ze dat wachtwoord niet, als de monteur het veranderd heeft dan zou hij het nieuwe wachtwoord aan jou gegeven moeten hebben.
Als jullie WiFi naam (SSID) nog hetzelfde is als op de sticker staat dan denk ik dat hij niet eens ingelogd heeft op het modem, dat is namelijk niet nodig om de SuperWiFi AP's te koppelen.

 

Inloggen op de Box 12 is vaker een probleem, meestal werkt inloggen wel via deze link: http://192.168.2.254/2.0/gui/#/login

Je kan ook een andere browser proberen zoals Firefox, Edge of Safari.

 

Ook al reset je de Box 12, de WiFi instellingen worden daarna weer automatisch teruggezet vanaf een KPN server, de SuperWiFi AP's zouden dan automatisch weer moeten verbinden, misschien wel beter om ze tijdens de reset uit te zetten en pas weer aan te zetten als de Box 12 weer volledig is opgestart.

 

Je kan hier ook vinden hoe je de SuperWiFi AP's zelf kan installeren mocht dat ooit nodig zijn:

 


Hallo @Vincent Cls 

 

Bij KPN weten ze dat wachtwoord niet, als de monteur het veranderd heeft dan zou hij het nieuwe wachtwoord aan jou gegeven moeten hebben.
Als jullie WiFi naam (SSID) nog hetzelfde is als op de sticker staat dan denk ik dat hij niet eens ingelogd heeft op het modem, dat is namelijk niet nodig om de SuperWiFi AP's te koppelen.

 

Inloggen op de Box 12 is vaker een probleem, meestal werkt inloggen wel via deze link: http://192.168.2.254/2.0/gui/#/login

Je kan ook een andere browser proberen zoals Firefox, Edge of Safari.

 

Ook al reset je de Box 12, de WiFi instellingen worden daarna weer automatisch teruggezet vanaf een KPN server, de SuperWiFi AP's zouden dan automatisch weer moeten verbinden, misschien wel beter om ze tijdens de reset uit te zetten en pas weer aan te zetten als de Box 12 weer volledig is opgestart.

 

Je kan hier ook vinden hoe je de SuperWiFi AP's zelf kan installeren mocht dat ooit nodig zijn:

 

Dank voor je reactie. De naam en wachtwoord zijn wel gewijzigd door hem.

 

Dus stel ik reset het verhaal dan blijft de naam en wachtwoord van netwerk zoals nu ingericht behouden?

 


Dank voor je reactie. De naam en wachtwoord zijn wel gewijzigd door hem.

 

Dus stel ik reset het verhaal dan blijft de naam en wachtwoord van netwerk zoals nu ingericht behouden?

 

Ja, dat klopt, de WiFi naam en wachtwoord zoals ze nu staan ingesteld worden na de reset weer in het modem gezet zodra de internetverbinding weer terug is.

Alleen net na de reset zie je even de WiFi naam zoals hij op de sticker staat.