Skip to main content

Mijn KPN Box 12 doet iets heel raars. Ik wilde een los 5GHZ wifi kanaal/SSID aanmaken en kon blijkbaar niet meer inloggen in mijn kpn box. Ik wist eigenlijk zeker dat ik mijn wachtwoord wist maar afijn.

Dus een harde reset uitgevoerd. Daardoor kon ik keurig weer in mijn KPN box en een nieuw wachtwoord instellen. Daarna de 2 Superwifi 2 punten weer geïnstalleerd en aangesloten en dan komt het probleem. Mijn wachtwoord lijkt automatisch gewijzigd te zijn?

Ik heb al meerdere resets uitgevoerd, maar elke keer doet hij weer hetzelfde. Heb het volgende geprobeerd:
 

  • Wachtwoord van de kpn box invoeren, werkt niet
  • Wachtwoord van de wifi versterkers invoeren, werkt niet
  • Beheerderswachtwoord in de KPN Thuis app wijzigen, werkt niet

Ik ben dus redelijk ten einde raad hoe ik nu weer in mijn KPN box kom. Ik kan wederom weer een reset uitvoeren maar dan krijg ik weer hetzelfde. 

Heeft u al een andere browser geprobeerd? 


Hi @Mcvk en welkom op het forum! Mocht het inmiddels nog niet gelukt zijn, probeer het dan eens via http://192.168.2.254/2.0/gui/#/ en via Microsoft Edge of Mozilla Firefox. Google Chrome lijkt namelijk niet bij iedereen goed te gaan. 


Pff, blij dat ik dit gevonden heb. Ook bij mijn Box12 leek het erop dat het wachtwoord was gewijzigd, maar gelukkig was dat niet zo. De tip van Sanne_M werkte gelukkig.  Rest alleen de vraag waarom dit ineens zo moet. Normaal tikte ik het ip adres van mijn modem in (zonder /2.0/gui/#/ ) en kon ik inloggen.


Pff, blij dat ik dit gevonden heb. Ook bij mijn Box12 leek het erop dat het wachtwoord was gewijzigd, maar gelukkig was dat niet zo. De tip van Sanne_M werkte gelukkig.  Rest alleen de vraag waarom dit ineens zo moet. Normaal tikte ik het ip adres van mijn modem in (zonder /2.0/gui/#/ ) en kon ik inloggen.

Daar komt nog een update voor @wim-nl 


@JanD: mooi, en in die update hebben jullie dan vast ook geregeld dat ik ZELF een DNS kan instellen ?!

Wanneer wordt de update uitgerold? Gr, Wim