Skip to main content

Sinds update van modemsoftware door KPN omstreeks 16 augustus jl., kan ik niet meer inloggen op de beheerpagina van mijn modem (experia box 12).

Met deze update werd een eigen ingesteld wachtwoord teruggezet naar fabrieksinstellingen zoals op sticker achterop modem staat vermeld. Okee, dat kan.

  1. Helaas accepteert de webinterface tijdens inloggen dit wachtwoord niet. Wifi wachtwoord en ssid werken wel nog steeds, zoals ik zelf had ingesteld.
  2. Na een hard reset naar fabrieksinstellingen kan ik weer wel inloggen met gegevens zoals achterop de sticker vermeld staat, op voorwaarde dat mijn modem NIET is verbonden met Internet (kabel tussen modem en glasvezelmodem loskoppelen). Inloggen via lokaal netwerk (laptop, tablet en telefoon met diverse browsers) werkt allemaal probleemloos.
  3. Op het moment dat kabel tussen experiabox en glasvezelmodem wordt aangesloten, wordt er blijkbaar automatisch een oude backup van mijn router instellingen teruggeladen in mijn modem, waarbij ik geforceerd wordt uitgelogd. Begrijpelijk, mijn vroegere ssid namen en wachtwoorden worden hiermee hersteld. Persoonlijk heb ik liever de keuze voor deze restore, maar dat is helaas niet anders. 
  4. Probleem is nu dat het beheerders wachtwoord voor het modem ook weer wordt overschreven. Dat blijkt niet mijn oude beheerderswachtwoord, noch het nieuw ingestelde na hard reset, noch het manufacturer wachtwoord op sticker van modem te zijn. Al deze wachtwoorden worden geweigerd!
  5. Ik heb dus geen enkele mogelijkheid meer om mijn modem te beheren en na vier opvolgende dagen bellen met helpdesk en het antwoord dat een hard reset eigenlijk altijd zou moeten werken, wordt ik nu een beetje moedeloos.
  6. Zaterdag heb ik bovenstaand verhaal uitgelegd, waarna mij werd verzocht om maandag terug te bellen omdat de technische afdeling dan aanwezig zou zijn. Hiervan zou ook een aantekening in dossier komen. Maandag bellen was ook weer een hopeloos gevecht, want 'normaal moet een factory reset alles herstellen. Probeert u anders deze vraag in het forum te stellen, hier lezen ook onze technici mee'

Dus bij deze de vraag: hoe kan ik mijn modem instellingen weer zelf regelen door als admin in te kunnen loggen?

P.S. ook de app Thuis van KPN kun je blijkbaar gebruiken om het beheerwachtwoord te wijzigen. Helaas, ook dat wordt niet geaccepteerd door de webinterface van modem.

 

Met afwachtende groet,

Een gefrustreerde gebruiker.

Hallo @Lijdensweg probeer het eens via onderstaande link:

https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/

Succes.

 


Hallo @JanD ,

 

Top! Bedankt voor je antwoord, nu is ik er inderdaad bij. Jammer dat het niet eerder bij Forum topic is vermeld bij upgrade van software.

Maar ik ben voorlopig weer blij😁 Dankjewel voor je snelle antwoord.


Graag gedaan @Lijdensweg