Skip to main content

Op één of andere manier reageerd mijn ADMIN password niet meer. Hoe krijg ik dit gereset of hersteld

Hallo @JvD56 

 

Heb je een Box 12?

Soms werkt inloggen wel vanaf een andere browser of via 1 van deze links:

https://192.168.2.254/2.0/gui/#/

https://mijnmodem.kpn/2.0/gui/#/login/

 

Als een reset toch nodig is dan kan je bij stap 2 vinden hoe je het modem kan resetten op deze pagina: https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/herstart-reset-experia-box.htm

Je WiFi gegevens worden na zo'n reset weer opgehaald bij een KPN server maar de rest van de instellingen (waaronder het admin wachtwoord) worden naar de originele instellingen teruggezet.

 


Welkom op het forum @JvD56, als het inloggen op het modem niet meer werkt kan je het wachtwoord niet los resetten. Je kunt wel het modem volledig resetten waarmee het wachtwoord wordt teruggezet naar de standaard waarde, zoals GeSp ook al aangeeft. Is het gelukt met zijn tips?


Welkom op het forum @JvD56, als het inloggen op het modem niet meer werkt kan je het wachtwoord niet los resetten. Je kunt wel het modem volledig resetten waarmee het wachtwoord wordt teruggezet naar de standaard waarde, zoals GeSp ook al aangeeft. Is het gelukt met zijn tips?

en als je bij iedere klik na eindeloos proberen in kan loggen het password moet veranderen en vervolgens alleen naar de login pagina met wrong password? ik heb werkelijk nog nooit zoveel shit meegemaakt als bij de KPN modem! (12) newbietips heb ik niet nodig na 35 jaar ict en de stekker zit er ook al in, ik kan niet eens naar portforwarding welke de kpn helpdesk heeft verwijderd na een ongevraagde reset! verder komen dan pagina 1 en weer terug verwezen worden naar de login die vervolgen ALTIJD FOUT is brengt mij in staat van furieusheid! het contact met kpn is ook om te huilen tot het vijandige af, het is van de regen in de drup naar verzopen worden van kwaad tot erger tot vreselijk enzovoort, ik heb vanaf dag1 al 90 keer connectieverlies en er wordt niet de snelheid geleverd waarvoor wordt betaald! ik ben 6 mnd geleden overgestapt en heb nog niet ene dag normaal kunnen gebruik maken van het  bestelde produkt, als het dan ook niet wordt opgelost stap ik op en dan kan de kpn ook fluiten naar afkoopsommen immers kpn heeft nog geen dag geleverd waarvoor betaald word!

Graag antwoord of nog beter iemand die WEL capabel genoeg is


ps, resetten heb ik al 9876342589763248957 keer gedaan en de newbie tips heb ik niet nodig! graag waar voor mijn geld


zoals gezegd  als ik er dan EINDELIJK inkom na de zoveelste reset kan ik wachtwoord veranderen dan word je uitgelogd and that is all she wrote! ik belde om een ander modem omdat 90x connectieverlies per dag niet normaal is en de snelheid is die van een 14k baud inbelmodem ipv die zogenaamde giga.


Bellen is waardeloos want dan hoort die computer je niet inspreken en uiteindelijk krijg ik iemand aan de lijn en moet ik gaan soebatten waar ik als hartpatient weinig zin in heb, tot nog toe is praktisch ieder contact over problemen uitermate teleurstellend te noemen en ik voel mij compleet in de zak gescheten met deze glasvezel verbinding die je er 90x per dag uitsmijt,  dan kan ik gaan bellen en word ik verwezen naar een forum omdat ze bij de helpdesk van de KPN niet capabel genoeg zijn om mij zelfs toegang te verschaffen tot het modem

Ik zou het ten zeerste waarderen als er een capabele medewerker het voor eens en altijd oplost want het is alleen maar huilen met de pet op en niets anders dan dat!
Kut met peren dus!


nou op het door de incapabele helpdesk verwezen forum komt dus ook al geen response, chapeau kpn!


het is zelfs zo bizar dat ik hiermee moet internetten op een snelheid waarmee ik nog door opoe van 92 wordt ingehaald! ja ik heb toch connectie maar toch ook weer niet voor zolang het moment duurt. praten met de helpdesk wekt alleen irritatie op want ik word niet eens serieus genomen en ik baal echt vreselijk ervan hoe dit allemaal gaat met de kpn. is er misschien IEMAND bij de KPN die dit alszijnde serieus probleem zou kunnen oppakken of werkt er zo iemand niet bij de kpn? ik betaal als klant voor een produkt wat nog geen dag normaal heeft gewerkt, intussen zijn alle forwardings verdwenen (en kan daar dus ook niet meer bij) en er zijn duizenden websites en databases niet meer bereikbaar.

Wanneer gaat de kpn dit oplossen want dit kun je als  internetprovider niet maken!


Ik had van iemand die al ruim 35 jaar in de ICT werkt wel een beschaafdere en intelligentere reacties c.q. vragen verwacht i.p.v. te lopen tieren en te schelden.

Zulke reacties nodigen mij niet uit om een helpende hand toe te steken als gepensioneerd ICT’er met ruim 60 jaar ervaring.

 

 


Ik had van iemand die al ruim 35 jaar in de ICT werkt wel een beschaafdere en intelligentere reacties c.q. vragen verwacht i.p.v. te lopen tieren en te schelden.

Zulke reacties nodigen mij niet uit om een helpende hand toe te steken als gepensioneerd ICT’er met ruim 60 jaar ervaring.

ja er komt voor iedereen een moment dat het schuimbekken nader is als er geen behoorlijk oor is laat staan hulp! verder heb ik niet gescholden ik ben gewoon zeer duidelijk in het omschrijven van het probleem, dat het op deze wijze eruit komt is omdat ik niet word geholpen en ik ten einde raad hier ben terecht gekomen via doorverwijzing van de helpdesk omdat ze geen idee hebben bij de kpn helpdesk! intussen zijn alle services offline (vanwege de ongevraagde reset) en regent het boze mensen bij mij, ik heb alleen vandaag al 12 x gebeld en ik word dan naar een forum gestuurd! wtf


 

intussen zijn alle forwardings verdwenen (en kan daar dus ook niet meer bij) en er zijn duizenden websites en databases niet meer bereikbaar.

Waar had u die poort forwardings eigenlijk voor ingesteld dan? Want om websites of databases op het internet te bereiken zijn geen poort forwardings nodig.

Staat het systeem wel op dhcp mode? Welk ip krijgt het van de KPN Box? 


 

intussen zijn alle forwardings verdwenen (en kan daar dus ook niet meer bij) en er zijn duizenden websites en databases niet meer bereikbaar.

Waar had u die poort forwardings eigenlijk voor ingesteld dan? Want om websites of databases op het internet te bereiken zijn geen poort forwardings nodig.

Staat het systeem wel op dhcp mode? Welk ip krijgt het van de KPN Box? 

ik draai servers! ik kom niet eens door de LOGIN pagina heen want ALS eenmalig na telkens een nieuwe reset ik er in kom is de volgende klik weer de login pagina and repeat, einde verhaal


Hallo @John Godschalk het forum is géén chatdienst waar KPN-medewerkers à-la-minute reageren.

Alle vragen en opmerkingen worden behandeld op basis van het FiFo-systeem, daarom kan het enkele dagen duren voordat er een reactie van de zijde van KPN komt.

Gewone forumleden, zoals ik, kunnen wel direct reageren, als zij dat willen, maar dat is geheel op vrijwillige basis.

Als je echt een vlot antwoord op je vragen wilt hebben kun je Facebooken, Twitteren of bellen via het gratis nummer 0800 0402.


ja die van 0800 0402 verwijzen mij dus weer hierheen, kastje <>muur!


@John Godschalk dat is geen antwoord op mijn vragen. Dat u er niet in komt is inmiddels wel duidelijk.


ja sorry ik heb geen zin in eindeloze zinloze vragen! ik wil dat de KPN zorgt dat het werkt!
wat is het nut dat u mijn ip adres weet?

ik heb port forwardings nodig omdat ik meerdere servers draai!

maar als ik niet eens normaal kan inloggen op de modem pagina is dat  pas de volgende afslag.

ik krijg wel een ip en wel een af en toe connectie maar  zoals de screenshot toont het klopt voor geen meter dus  zo traag als een slak en 90x per dag eruit gegooid worden is niet tof, ik kan niet eens een normale backup maken of naar het nieuws kijken.

 

Ik heb ook het voornemen om net zo lang te blijven zeuren totdat iemand van de kpn het probleem oppakt


Heeft u misschien een 2de router in huis? Achter de KPN Box? Krijgen alle apparaten in huis hun ip via dhcp?

Koppel anders alles eens los en sluit 1 pc of laptop aan. Liefst bekabeld. Probeer daar mee in te loggen. 


er staat geen 2e router en alles op de kabel. ik werk op ip4 !
in een andere port prikken heeft geen veranderend gevolg..
het werkt ½ wel maar het werkt niet zoals u ziet!

de 2e aansluiting op het modem is naar de hub-server en loskoppeling daarvan maakt niet uit.
het resultaat blijft dat er geen connectie is maar ik zit er wel nu op te antwoorden!

het inloggen is op allerlei manieren geprobeerd, op pc, op mobiel, tot in den treurigste treuren toe. middelen zoals een verse windows geeft precies hetzelfde resultaat, alles is al geprobeerd zonder normaal resultaat evenals verschillende browsers en systemen, het werkt niet op  redhat het werkt niet op win 8,10,11.. het probleem ligt vanaf het modem naar buiten. vanochtend waren mijn servers nog bereikbaar totdat de helpende desk medewerkster het een goed idee vond om plotsklaps  de modem te resetten, daarna kon ik niet eens meer inloggen enzijn mijn servers onbereikbaar geworden dus...  misschien vind u het logisch dat ik niet helemaal blij ben nu..

beste nick hieronder ineens moeten mijn posts gezien worden door een moderator? dus bewerk ik dan deze post maar.. 
maar komop zeg… uiteraard zijn al die wegen bewandeld.
ik moet de modem resetten om uberhaupt  door die inlog heen te komen en dan ben ik erin en de eerstvolgende klik is het weer naar de login pagina en fout wachtwoord and repeat.


ik word er intussen behoorlijk moedeloos van dat ik uiteindelijk op een forum moet aantonen dat het niet bij de so called domme klant ligt! 

 


U heeft ook al geprobeerd om in te loggen op het ip-adres van het modem met https:// er voor? Dus:

https://192.168.2.254

U krijgt dan een veiligheidsmelding…

...maar die kunt u negeren. Via "Geavanceerd" kunt u doorgaan. 


beste…….. kom aan zeg….


beste…….. kom aan zeg….

Wat bedoelt u?


Welkom bij ons op het forum @John Godschalk, dit is geen chat dus reacties kunnen langer duren en je krijgt zoals je ziet ook reacties van medeklanten. Je geeft een heleboel informatie maar heel veel is niet relevant voor wat je ervaart. Er zijn 2 dingen die er toe doen in wat je zegt: je kunt niet inloggen op de KPN Box 12 en je ervaart een verbrekende verbinding. De rest is randinformatie. Die 2 dingen kan de klantenservice ook mee helpen. Met portforwarding kan de klantenservice niet helpen en met eigen servers ook niet. Dat laatste ondersteunen we überhaupt niet bij een consumenten abonnement. Het kan werken, maar als het niet werkt kunnen we daar niet bij helpen. Voor dat soort doeleinden is een zakelijk abonnement mogelijk beter.

Wij zien niet wat jij ziet, wij weten alleen wat jij beschrijft. We weten nu nog niet hoe het aangesloten is, wat voor verbinding je hebt (DSL, glasvezel), hoe je de reset precies gedaan hebt (stroomstekker of met een paperclip). Je zegt dat je in de IT werkt, vaak zien we dat mensen in de IT de basisdingen juist overslaan. We kunnen met je meedenken, daarvoor beginnen we dan bij de basis.


de basis is dat de stabiliteit gelijk is aan een bord overgekookte spaghetti!

Altijd  proberen het bij de klant te leggen is wel heel erg makkelijk, als je niet kan inloggen op het modem en de klantenservice mij verwijst om op een medeklantenforum te gaan klagen omdat de helpdesk niet genoeg kennis heeft om het op te lossen dat zegt wel wat over de service en kwantiteit.

Ik krijg in de loop van de dag een ander modem, met lood in de schoenen wacht ik af of het dan wel werkt want in de afgelopen 6 mnd is er voor 540 uur connectie onderbroken.

Jullie zitten gewoon te vissen of er niet ergens toch een reden kan zijn om de klant de schuld in de schoenen te schuiven, liever zie ik als klant non grata een compensatie voor deze vezel aanfluiting


Tja... ik heb er nooit last van. Bij mij werkt het ding als een tierelier. Inloggen lukt altijd gewoon goed, echt nooit problemen mee. 

Maar ik moet wel zeggen: er zijn meer klanten hier op het forum die problemen met inloggen hebben. Veel meer. Dus er mankeert wel wat aan dat ding. 


Inloggen webinterface KPN Box 12

De webinterface kun je gebruiken om bij de verschillende instellingen van de Box 12 te komen. Je kunt deze naar wens aanpassen.

Zo kom je in de webinterface:

  1. Open een browser en ga naar 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn
  2. Log in met gebruikersnaam en wachtwoord
    De gebruikersnaam voor de Box 12 is Admin. Het standaard wachtwoord staat op de sticker achterop de Box. Na eerste keer inloggen moet je een nieuw, zelf gekozen, wachtwoord instellen.

Hallo @JvD56 en @Nick83 bovenstaande manier van inloggen lukt niet (meer) bij mij en bij vele anderen, zo lees ik binnen dit forum

Het alternatief, zie hieronder, is mij een keer aangedragen door een medewerkster van het KPN moderatieteam:

https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/


 

Het alternatief, zie hieronder, is mij een keer aangedragen door een medewerkster van het KPN moderatieteam:

https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/

Dat heb ik en anderen ook al aangedragen. Maar @John Godschalk wil dat niet denk ik. Want hij reageert er niet op. Hij wil dat het gewoon op de normale manier goed en stabiel werkt denk ik. Wat ik ook nog wel kan begrijpen.