Skip to main content

Hallo,

​​​​​​Ik ben moe en zie door de bomen het bos niet meer, na 2 updates van het V10 modem>  2 dagen achter elkaar.

Toch; door diverse anderen, die ook talloze problemen ondervinden, en diens topic's te hebben gelezen> wil ik nog 1 ding weten: waarom kan ik dat standaard admin wachtwoord van de "nieuwe" kpn interface inlogpagina niet wijzigen?

Ik heb inmiddels wel door dat ik  2 waardeloze updates (achter elkaar in 2 dagen tijd) heb gekregen en NIET moet resetten, nadat ik de instellingen heb aangepast, want ook de laatste grote V10 modem update: V10.C.24.10.03, heeft dus een (nou, meerdere) bug!

Maar het lukt mij niet om een aangepast "admin inlog wachtwoord" te maken, knop blijft grijs?!

Dit gaat om het wachtwoord; "inloggen@v10", ik wil dat kunnen wijzigen, voor de rest hou ik maar wijselijk mijn mond, wat ik van dit "update gebeuren" vind en hoop ik dat er geen stroomuitval komt!

Dank, als iemand het antwoord weet...

Maar om welke update(s) gaat het, lees nu zoveel topics over de ellende met update van V10 modem, maar zonder nummer v/d update… (s)

Nogmaals; ik heb 2 op elkaar volgende nachten 2 verschillende updates gehad, zie mijn post hierboven en ik weet meer welke topics te volgen voor meer info, want ik zit nu echt met "bagger" die mij veel tijd kost en het gevoel dat mijn gegevens niet veilig staan, graag versie nummers van de V10 probleem updates en wanneer er een oplossing komt.

Mijn dank.

Admin: reply samengevoegd met bestaand topic 

Dan voldoet je wachtwoord niet aan de minimale eisen.

Werkt gewoon hoor.

@Marlon92 

Dat doet of deed het wel, dat terzijde; wat heb je dan ingevuld bij "huidig wachtwoord"?!

@Marlon92 

Dat doet of deed het wel, dat terzijde; wat heb je dan ingevuld bij "huidig wachtwoord"?!

Ps, ik vraag natuurlijk niet wat "jouw" wachtwoord is hoor, het gaat mij om o.a de problemen met het kpn inlogwachtwoord> "inloggen@v10"> heb je dat daar ingevuld, of heb jij een probleemloze update gehad, waarbij je bestaande wachtwoord wel mee is "gemigreerd", want dan heb jij dit en andere problemen niet.

Persoonlijk is mijn wachtwoord mee gemigreerd. Ik ben ook afgelopen week geüpdate. als je er niet meer in komt kan je ook het modem resetten doormidden van een paperclip in de achterkant van het modem in het reeet gaatje.

Ik_Combineer schrijft: Persoonlijk is mijn wachtwoord mee gemigreerd.

Hier ook. Na de update naar de nieuwe software (in de nacht van 14 op 15 november j.l. 😉) kan ik gewoon nog steeds inloggen met m'n bestaande wachtwoord.

Aan allen, dit is 1 van de vele vragen (of topic's) en problemen na V10- modem updates: V10 box slaat instellingen niet op na update en na herstart, (ik weet niet precies hou ik moet linken naar een topic, dus hopelijk doe ik het goed en anders sorry), maar hier staat alles in over de bestaande problemen met na de V10 update (mijn vraag of dit over de laatste update(s) gaat is nog niet beantwoord, maar dat is inmiddels wel duidelijk voor mij).

Bij iedereen die de update "goed is verlopen"; dan geld mijn vraag niet voor jullie en weet je "gelukkig" niet wat ik, (en velen met mij) de afgelopen 2 dagen (of eerder) voor problemen hebben of hebben gehad, en dat is maar goed ook> dat het niet bij iedereen fout gaat 😉!

Het laatste wat je moet doen bij deze problemen, is resetten of herstarten> het is wachten op de kpn, die dit moet oplossen, dat "schrijven ze zelf", in dat topic!

Ik heb dus nu alles qua instellingen zo goed mogelijk gewijzigd, er staat echter niet in dat topic of het wachtwoord wijzigen ("inloggen@v10") iemand gelukt is, mij lukt dat dus niet.

Als je wachtwoord is is gemigreerd (en àl je andere instellingen, vaste telefonie etc.) dan geld dit probleem niet, dat is fijn voor jullie> maar aan antwoorden "het werkt wel" of ik heb dat probleem niet> heb ik eigenlijk niets en zeker niet het advies "om te resetten"> dat is wat je juist NIET moet doen, dan ben ik alles weer kwijt> waar ik nu 2 dagen aan gewerkt heb, lees de reacties op genoemde topic maar;  als je  geïnteresseerd of getriggerd bent.

Desondanks>  bedankt voor de moeite, ik geef het maar op!

Groet!

Ps, Dat linken werkt dus niet, maar het is wel makkelijk te vinden; die vraag/ dat topic op dit forum, dus als iemand mij kan vertellen hoe ik naar een ander topic kan verwijzen> hoor ik dat wel graag, altijd handig wat te leren en voor evt. toekomstige berichten, dank!

@Geen hier Je wachtwoord moet minimaal 10 lang zijn en tenminste een cijfer of een speciale tekens uit "$@.!%*#?&” bevatten. Vooral de laatste vereiste is heel vreemd, je mag geen andere speciale tekens gebruiken terwijl het standaard wachtwoord op de sticker wel andere speciale tekens bevat.

De vereiste wordt gewijzigd volgens me sinds update na KPN firmware. Met SGE-firmware kon ik probleemlos andere speciale tekens gebruiken, maar bij KPN firmware kon ik mij eigen wachtwoord niet weer instellen na een reset.

Ik wordt er moedeloos van, na oververmoeid 2 dagen en nachten "werk" door 2 opvolgende probleem updates; geen antwoorden te krijgen en/of foute antwoorden-reacties.

Ik ben er inmiddels wel uit dat mijn problemen voortkomen uit dezelfde update, heb veel instellingen gewijzigd en ga niet herstarten of resetten.

Enige wat ik niet kan wijzigen is dat inlogwachtwoord; "inloggen@v10", ik had daarom een aparte vraag gesteld, omdat ik het hier niet duidelijk lees> of dat bij jullie lukte?!

Daar krijg ik echter nu reacties van mensen die bovenstaande problemen nooit ervaren hebben en suggesties om te resetten, zucht!

Bij mij is de update in 2 verschillende versies doorgekomen en ik werk er nu al 2 nachten en dagen aan, wat ik mij eigenlijk niet kan veroorloven.

Ik ben niet zó bekend hier en ga dan te veel vragen, of weet niet hoe je naar een ander topic verwijst en voorlopig komt er toch geen eind aan deze ellende, zo te lezen hier.

Dus laatste vraag "hier" dan maar weer; is het iemand gelukt dan onveilige standaard wachtwoord te wijzigen en hoe dan?!

Ik heb mijn vaste telefonie kunnen wijzigen, en wat instellingen ook> maar de meeste problemen vallen dus onder meerdere al beschreven bugs, en ik zal moeten wachten tot een 3e update!

Ik denk niet dat die er 1-2-3 komt vanuit KPN, dus als het te lang duurt, moet ik serieus gaan kijken of ik moet overstappen, ik ga geen dure Fritzbox aanschaffen en ben a/h eind van mijn latijn, dus iemand... IS DAT INLOGGEN MET "inloggen@v10" te wijzigen, OF NIET?!

Sorry voor mijn vele posts; maar ik blijf tegen nieuwe problemen aanlopen en krijg geen  antwoorden, ben niet een "frequente of doorgewinterde forum gebruiker" en de uren werk die je na die updates kwijt bent, tasten je hersens geloof ik aan…

Groet!

Admin: reactie sam
engevoegd met bestaand topic 

@TDN 

Er staat geen "inlog wachtwoord" op de sticker van een V10 Experia box, normaal "als je nog geen wachtwoord had" liet je dat veld leeg (op de ZTE pagina) en kon je zelf een wachtwoord maken, het probleem is dat je  nu het standaard door kpn verzonnen wachtwoord MOET gebruiken; ALS je "dit" en de vele andere problemen hebt door "nog niet opgeloste en bestaande bugs" hebt.

Ik weet niet of jij hetzelfde probleem en/ of dezelfde bug hebt> ik heb niet gereset, dat heeft de kpn gedaan; bij de 2e update afgelopen nacht, toen ik "even" sliep".

Ik weet echt wel de vereisten van het wachtwoord,  nadat zij mij 2 opeenvolgende nachten; 2 verschillende updates hebben gegeven, werkt na de laatste update mijn "tot gisteren nog werkende wachtwoord" niet meer, het is 1 van mijn vele problemen v/ d afgelopen 2 dagen> ik moet nu inloggen met het "inloggen@v10", maar bij wijzigen> moet ik eerst het bestaande wachtwoord invullen, want dan is het veld ineens leeg… en dan werkt het "kpn wachtwoord" daar niet, dus kun je het ook niet wijzigen!

Mijn  grote gebrek is dat ik maar blijf reageren, terwijl ik misschien beter op zoek kan gaan naar een andere provider, met tegenzin> maar ik weet het niet meer...

@Geen hier Je heb nog een v10 modem, ik al een v12 modem, vandaar het verschil. Maar het is natuurlijk niet goed te praten dat KPN eigenzinnig doet met updates en instellingen wijzigen of verwijderen zonder communicatie met de klanten.

@Marlon92 

Wat ik daar invul maakt voor de knop niets uit. Zelfs als ik daar niets invul krijg ik nog een blauwe knop. Als ik op beide andere velden maar een geldig wachtwoord invul.

Als de 1 of andere "Admin" mijn vragen in andere topic's gaat samenvoegen onder dit topic van mij, dan is het niet alleen voor anderen maar ook voor mijzelf niet meer te doen.

Zonder opgaaf van reden of maar 1 keer vragen van mij te beantwoorden, mij de toegang tot dat andere topic te ontzeggen en alles dan maar "hier neer te pleuren" vind ik echt klantonvriendelijk!

Ik zeg herhaaldelijk dat ik niet alle regels ken en als ik iets fout doe> kun je mij dat laten weten!

Schijnbaar is het niet de bedoeling dat de post waarin staat, dat je met AL je misère maar moet wachten op een wéér volgende update, en dat de fouten door KPN en KPN alleen OPGELOST kunnen worden en dat je niets moet resetten en hopen dat de stroom niet uitvalt, OPENBAAR blijft, ik kan deze nu niet vinden en mijn reacties zijn hier nu samengevoegd tegen mijn wil en de volgorde is absurd!

Maar het maakt niet uit, op de vraag die ik hier oorspronkelijk stelde; heeft dus geen enkele admin of moderator de moeite genomen een keer te antwoorden, noch op de vele andere vragen, weer de zoveelste "nare" ervaring" op dit forum en de helpdesk gaat je ook niet verder helpen, er wordt elders zelfs beweerd; voor mensen die "in een loop van verdwenen instellingen" terecht komen; maak een belafspraak dan krijg je een ander modem> wat ook niet waar was, en dat topic is ook aangepast door "een Admin".

Als de KPN er niet tegen kan kritiek op hun producten te krijgen> zoals de vele ellende met de updates op de V10, gebruik de klanten dan ook niet als proefkonijn!

Jullie hebben mij 2 updates in 2 nachten tijd gegeven, uren en uren werk heb ik er aan> denken jullie dat ik hier voor mijn lol al die comments geef, geef tenminste een signaal wat ik fout doe of verwijder de berichten, waarin Moderators afgelopen week hebben aangegeven dat alle problemen pas bij  WEER een volgende update opgelost kunnen worden!

Waarom zetten jullie deze update nog steeds door, de meeste klachten zijn van de afgelopen 14 dagen, dacht je dat ik er op zat te wachten uren en dagen met een modem bezig te zeggen en hier AL die topics door te moeten nemen, want inmiddels zijn dat er HEEL VEEL, op de pagina van de laatste modemupdate, wordt daarom al niet of nauwelijks nog wat geschreven!

Ik begrijp werkelijk niet waar jullie mee bezig zijn, maar om nou onder 1 vraag van mij> reacties op andere topic's neer te zetten, dat maakt het volstrekt onsamenhangend.

Dus dit is niet hoe IK HET ZELF hierboven heb neergezet en sluit het topic dan maar, komt toch geen hulp of antwoord op!!!

Maar om welke update(s) gaat het, lees nu zoveel topics over de ellende met update van V10 modem, maar zonder nummer v/d update… (s)

Nogmaals; ik heb 2 op elkaar volgende nachten 2 verschillende updates gehad, zie mijn post hierboven en ik weet meer welke topics te volgen voor meer info, want ik zit nu echt met "bagger" die mij veel tijd kost en het gevoel dat mijn gegevens niet veilig staan, graag versie nummers van de V10 probleem updates en wanneer er een oplossing komt.

Mijn dank.

@Admin onbekend, deze reply hier verwijderen svp, dit is niet wat IK hier geschreven heb!

Mijn dank.

Deze ook graag bij mijn oorspronkelijke vraag verwijderen onbekende Admin, hoort HIER niet thuis!

Het was even zoeken> In de post die ik noemde schreef "Maja van KPN Moderator" (7 dagen geleden!); Hi @Wiend@BruisTablet heeft gelijk, dit is een bug die zal worden opgelost in de volgende versie. Heel zuur dat deze bug ontstaan is, er wordt aan gewerkt om hem de wereld uit te helpen! Tot die tijd wil ik je aanraden om je modem niet herstarten want dan verliest je opnieuw instellingen. Het gaat hierbij dus om een bug waarbij de zelf gemaakt instellingen niet onthouden worden en bij reboot alles weer leeg geveegd wordt.
Dit is nog weer wat anders dan het niet meenemen van eigen instellingen bij de update. Dat is een ander -net zo vervelend- probleem waar ook aan gewerkt wordt. 

Inmiddels zijn de vele reacties en vragen daar verwijderd, en ook sommige KPN antwoorden, het is dus totaal zinloos om ergens een vraag te stellen of zelf een nieuw topic te starten, want als ze (moderators) toegeven dat het een fout van kpn is en dat je niets anders kan doen, dan zelf een Fritzbox te kopen of wachten tot de volgende update uitkomt> wordt ook dat deels weer verwijdert merk ik nu.

Dan zal dit ook wel weer aangepast of verwijderd worden en hebben de moderators, mij geen 1 x geholpen, nooit zijn ze teruggekomen op de 1e onbekende update met problemen en vervolgens hebben ze er 's nachts een nieuwe (V10.C.24.10.03) update over heen gedaan en op afstand dus herstart, terwijl ik na de 1e update afgelopen donderdag (V10.C.24.06.02-P) gewoon nog met mijn oude wachtwoord kon inloggen, mijn vaste telefonie ZELF werkend heb gekregen etc. etc.> is dit allemaal teniet gedaan; door hun herstart op afstand 's nachts met weer een "probleem" update, zonder bericht vooraf.

Ik zeg niet dat KPN bewust klanten in de problemen helpen, maar vraag ze om mij "en anderen" geen updates te sturen die (nog) vele problemen kan veroorzaken, die voorlopig niet verholpen worden, mijn modem functioneerde vlekkeloos en nu... laat maar!!!

Heeft iemand suggesties voor een andere provider?

@Wiend@BruisTablet 

Als je verder "tevreden" bent met KPN als internet provider, zou ik als ik u was toch investeren in een Fritzbox. 

Bespaart u een hoop ellende en u heeft alles in eigen beheer. 

Bedenk ook dat er bij een andere provider ook wel weer iets zal zijn, hier laat je wat, daar krijg je wat. 

Neemt niet weg dat ik uw problemen met de update begrijp. Zou er ook niet blij van worden. 

Succes met uw keuze(s).

Naast dat ik sinds de update van afgelopen week alleen maar ellende heb met de Experiabox V10, zoals om de paar minuten uitval internet en TV, had ik ditzelfde probleem ook met het wijzigen van het admin wachtwoord. Wat bij mij heeft geholpen is om het begin van het standaard wachtwoord te bewaren t/m @. Daarachter gewoon een eigen variant invoeren en eindigen met 1 van de verplichte tekens.

Dus: inloggen@………………….$

@Sander7705 

Maar wat heeft U bij het "huidige inlogwachtwoord" ingevuld; dat is bij mij leeg na "verplicht inloggen" met "inloggen@v10", zolang ik niet weet wat ik op die dat lege veld van "huidig wachtwoord" moet invullen> werkt het instellen van een ander wachtwoord niet.

Ik heb het geprobeerd met; 1) leeg laten en daaronder nieuw ww aanmaken, 2) met het kpnww, en 3) met mijn "eigen" oude ww>  maar helaas, niets… geen van de 3 werkt.

Dus wat moet er op dat lege veld staan, als je het kpn Admin inlogwachtwoord wilt wijzigen; zoals U gelukt is?

@Wiend@BruisTablet 

Als je verder "tevreden" bent met KPN als internet provider, zou ik als ik u was toch investeren in een Fritzbox. 

Bespaart u een hoop ellende en u heeft alles in eigen beheer. 

Bedenk ook dat er bij een andere provider ook wel weer iets zal zijn, hier laat je wat, daar krijg je wat. 

Neemt niet weg dat ik uw problemen met de update begrijp. Zou er ook niet blij van worden. 

Succes met uw keuze(s).

Uhh nee, ik ben geen "tevreden kpn" klant maar een "noodgedwongen"; nadat telfort stopte, en de dag voor deze updates afgelopen week, zat ik voor de 2e keer in korte tijd> zonder ITV door een kpn "storing", dat daar gelaten, ben ik ook geen fan van bv Ziggo> ik moet mijn oudere familielid zovaak helpen, met de ellende "daar" inderdaad.

Maar ik ben niet dusdanig technisch, dat ik zelf een hele nieuwe Fritzbox kan instellen, en zou ook niet weten> hoe ik mijn vaste telefonie van kpn daar in moet stellen.

Ik heb al eens eerder geprobeerd mij daarin te verdiepen, maar de kpn wil mij die telefonie "gegevens" niet geven…

Maar desondanks, dank U; ook voor Uw begrip!

In dat geval zou ik het ook niet weten. Het lijkt wel of iedereen een ander probleem heeft sinds de laatste updates. Je zou er bijna van overstappen.

dat is bij mij leeg na "verplicht inloggen" met "inloggen@v10", zolang ik niet weet wat ik op die dat lege veld van "huidig wachtwoord" moet invullen> werkt het instellen van een ander wachtwoord niet.

Daar moet ook ‘inloggen@v10’ in dat geval. 

Daarna nog 2 vakjes waar je 2 x je eigen zelf te verzinnen wachtwoord invult.

@PeterG Nee, sorry als ik dat niet duidelijk schreef bij 2) kpnww> daar bedoelde ik; dat ik daar "inloggen@v10" heb geprobeerd, werkt helaas  ook niet (terwijl je er wel mee inlogt).

Is het trouwens "onveilig" zoals men in andere topic(s) beweerd, om dat "Admin inlog wachtwoord" op "inloggen@v10" te laten staan?

Ik pas mijn wachtwoorden wel altijd aan, maar dacht dat 'de modem pagina' alleen toegankelijk was> voor degene die thuis inlogt of anderen laat inloggen, daarom moet je toch ook accepteren dat de inlogpagina "een niet beveiligde verbinding" heeft?

Misschien geld dat ook voor het inlog Admin wachtwoord, alleen door alle bugs en gewijzigde instellingen, die ik niet "allemaal" begrijp en dus ook niet wijzig 😉, weet ik niet of er poorten oid open staan> waardoor het standaard inlog wachtwoord nu ONVEILIG is en voorheen paste ik het altijd aan, zoals geadviseerd werd.

Kortom; kan "iemand op afstand" iets met dat inlogwachtwoord?!

Reageer