Voor inloggen op het modem moet er verbinding zijn met het modem. En dat loopt dan niet via internet. Dus alleen apparaten via je eigen wifi of bekabeld aangesloten kunnen toegang krijgen.
@PeterG
Ja, precies. En nu waren mijn wifi wachtwoorden wèl mee gemigreerd, maars anders staat daar wel een inlog wachtwoord, op de sticker achterop het V10 modem voor, maar niet het admin inlogwachtwoord (in tegenstelling tot de V12 box schijnbaar).
Maar hoe (on)veilig is dat "inlog" wachtwoord "inloggen@v10", wat ik nu verplicht dien te gebruiken tno, heb jij enig idee waarop dat dan wel als "onveilig wordt bestempeld" als je thuis op het modem inlogt?
Dank.
Onveilig is het in dit geval (modem) dus niet.
Onveilig is het in dit geval (modem) dus niet.
Oke dank je, vreemd dat mensen (die meer kennis "lijken" te hebben dan ikzelf) dat dan "ZO onveilig" noemen> in andere topic's. Ik dacht ze zullen wel een punt hebben, want voorheen kreeg je een leeg "Admin" scherm op de ZTE pagina, en kon je pas door> ná het aanmaken van een "juist" wachtwoord...
Nou ja zeg...
Zoals iedereen ondertussen wel weet of gemerkt heeft, kan ik "problemen" moeilijk los laten .
Ik vond een andere pagina om in te loggen op de V10 experia box (NA de update van kpn dus), en deze (ook al zo onhandig eerst) laat ook nog eens de gehele (inlog)pagina op kleinere schermen zien.
Heel andere interface dan ik eerder had; (overzichtelijker) EN ik heb "inloggen@v10", kunnen wijzigen naar een eigen wachtwoord, eindelijk gelukt dus.
Misschien hebben "ze" iets aangepast, dat weet ik niet> maar de "openingsvraag" is hierbij beantwoord (nu werkte het invullen van "inloggen@v10" bij bestaand wachtwoord wèl!).
Er blijven nog "bugs" over, maar dat was hier de vraag niet en zal opgelost moeten worden door KPN, ws pas in een volgende update> dus ik moet blijven duimen; dat er geen stroomstoringen komen !
Dus zal ik dit topic maar als beantwoord (door mezelf) aanmerken, maar iedereen die wel serieus meedacht en behulpzaam probeerde te zijn; of tevens de ellende begreep; bedankt .
Groetjes!
Hoi Geen hier, ik kwam dit topic tegen en ik wilde toch nog even een paar dingen aanstippen, ter aanvulling/verduidelijking. Ik heb niet alles gelezen, dus misschien zeg ik dingen dubbel. Maar liever dubbel dan helemaal niet
Over de versienummers. Het versienummer van de huidige update is V10.C.24.10.03, zoals ook in de Product Update aangegeven wordt. Maar, wat er gebeurt bij de migratie is dat we je in twee stappen naar dat nummer brengen. Eerst ga je naar het versienummer met de P. En dan direct erna door naar de eindversie. Wat er bij jou gebeurt is, is dat die tweede stap niet direct is gelukt. Dat is geen probleem, het gaat dan automatisch later opnieuw.
Over het inloggen. Het kan gebeuren dat het inlogwachtwoord gereset wordt. In dat geval moet je inloggen met het standaardwachtwoord. Bij de meeste modem staat deze op sticker. Maar, de V10 heeft geen standaardwachtwoord. Daarom was het voorheen al zo dat je bij een reset dan eerst inlogde zonder een wachtwoord in te vullen, en vervolgens direct je eigen moest instellen. We hebben de V10 nu een standaardwachtwoord gegeven. De bedoeling is dat deze automatisch wordt ingevuld bij de eerste keer inloggen na een reset. Maar dat is niet gelukt op tijd voor deze update. Dus hebben we dat standaardwachtwoord op de inlogpagina vermeld. In een latere update gaat dit wel automatisch. Het is verder nog steeds de bedoeling dat je na eerste keer inloggen zelf een eigen wachtwoord instelt. Als het goed is krijg je dat ook direct voor de kiezen na inloggen.
Informatie over wat en hoe je instellingen kunt wijzigen in de nieuwe Software vind je in de Kennisbank. Dit artikel is het startpunt en linkt naar de anderen:
Houd verder de Product Updates in de gaten. Zodra nieuwe update beschikbaar is plaatsen we daar bericht. Je kunt je erop abonneren met de knop rechtsboven, dan krijg je een mail bij een nieuwe update.
@Erik van KPN
Ik wist niet dat er nadat een topic gesloten of beantwoord was, je hier zoveel dagen later nog een reactie kreeg en post dus nèt weer in dat andere Topic.
"Wat er bij mij gebeurd is.... etc> geen probleem.…"
Heeft U enig idee wat een werk ik heb gehad: tussen die 2 updates door, om zoveel mogelijk weer werkend te krijgen> wat na 24 uur VERNIETIGD is door de laatste "onaangekondigde" update??!!!
En dat ik nog steeds (net als velen met mij) problemen ervaar, die niet opgelost worden "tno" en ik moet wachten op wéér een update, dat weet ik.
Uw overige goedbedoelde suggesties> ik ken die pagina's inmiddels bijna uit mijn hoofd, ik heb daar helaas niets aan en/of ik loop het risico, ALLES weer kwijt te zijn bij "herstart of reset", en had mij daar voorlopig bij neergelegd…
Zonder zelf weer uit te leggen, wat er verder mis ging> ervaar ik nu steeds vaker wegvallende wifi, op "ITV" na, is alles hier draadloos en registreerd het modem nu mijn "meest gebruikte apparaat" (waar ik ook mee inlog op het modem) niet of niet goed, het wijst geen of dubbele ip adressen aan…
Het gaat mijn kennis te boven; maar ik durf het risico niet te nemen om; hetzij het modem, hetzij "alleen de wifi" te resetten> ik heb echt voorlopig geen tijd om (weer) 2 dagen en nachten achter elkaar "te trachten" alles weer werkend te krijgen> voor zover dat mogelijk is, gezien er in dat andere topic staat, dat het "niets gaat helpen en je weer AL je instellingen kwijt bent"!
Dus, sorry als ik nu weer dubbel antwoord of post> Uw bedoelingen waren goed, doch zie of zag ik deze te laat, ik kom hier niet zó vaak en verwacht gewoon een mail te krijgen bij "een volgende update"> van de KPN en mij niet hier op het forum: voor "modem updates" te hoeven abonneren?!
Kwam hier vandaag alleen, omdat mijn wifi nu steeds vaker hapert... en mijn batterijen van ALLE draadloze apparaten 2 x zo snel leeg getrokken worden> maar de vele topics nav de laatste update, worden mij teveel en onoverzichtelijk èn vooral tijdrovend!
Maar "baggataliseer" aub niet, wat een ellende ik heb gehad; tussen de 1e update de ene nacht, en de 2e update de daarop volgende nacht, dank U.