Skip to main content
Beantwoord

Adult content blokkeren via DNS in modeminterface

• December 5, 2025
  • 31 reacties
  • 225 keer bekeken

Toon eerste bericht

31 reacties

• Auteur
  • Topper
  • December 5, 2025

https://family.adguard-dns.com/dns-query

IPv4: 94.140.14.15 94.140.15.16
IPv6: 2a10:50c0::bad1:ff 2a10:50c0::bad2:ff

en dit dan in de modem ingeven?   of in chrome? 

De IPv4 of IPv6 adressen kan je in modem instellen of in Windows netwerkinstellingen. De dns-query in Chrome. De instellingen in modem/windows zijn van toepassing voor alle programma zonder extra instelling. De dns-query alleen binnen Chrome geldig.

ok bedankt voor het helpen allemaal!! 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • December 8, 2025

Hoi ​@b.h.stenvers , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Mooi om te zien dat er zo goed met je is meegedacht vanuit de Community, ik lees veel goede en nuttige adviezen!

Kan ik hieruit opmaken dat het uiteindelijk allemaal is gelukt zoals je het graag wou hebben? Vermoed van wel maar wil het graag ook zeker weten. En mocht je toch nog ergens tegenaan lopen, dan denken we natuurlijk graag verder met je mee!

• Auteur
  • Topper
  • December 8, 2025

Hoi ​@b.h.stenvers , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Mooi om te zien dat er zo goed met je is meegedacht vanuit de Community, ik lees veel goede en nuttige adviezen!

Kan ik hieruit opmaken dat het uiteindelijk allemaal is gelukt zoals je het graag wou hebben? Vermoed van wel maar wil het graag ook zeker weten. En mocht je toch nog ergens tegenaan lopen, dan denken we natuurlijk graag verder met je mee!

ja het lijkt voor nu allemaal te werken. bedankt allemaal!

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • December 8, 2025

Goed om te horen ​@b.h.stenvers en bedankt dat je dit ook nog even hebt willen laten weten, dat wordt heel erg gewaardeerd :)
Mocht je in de toekomst nog een keer vragen hebben of ergens niet uitkomen, laat het ons dan vooral ook weer weten!

• December 9, 2025

Een punt van aandacht: tot voor een paar jaar terug heb ik ook DNS van Cloudflare (IPv4 en IPv6) gebruikt op m'n V10. Totdat na een update van de (toen nog) iPTV ontvanger die bleef hangen op 80% en ik die met geen mogelijkheid weer aan de praat kreeg. Ik heb toen DNS maar weer teruggezet naar de kpn standaard en daarna geen problemen meer gehad. Scheen een bekend probleem te zijn. Of dat ook voor tv+ nog steeds geldt weet ik niet. Zolang m'n V10 nog niet gemigreerd is ga ik het ook niet uitproberen. 

• Auteur
  • Topper
  • December 9, 2025

Een punt van aandacht: tot voor een paar jaar terug heb ik ook DNS van Cloudflare (IPv4 en IPv6) gebruikt op m'n V10. Totdat na een update van de (toen nog) iPTV ontvanger die bleef hangen op 80% en ik die met geen mogelijkheid weer aan de praat kreeg. Ik heb toen DNS maar weer teruggezet naar de kpn standaard en daarna geen problemen meer gehad. Scheen een bekend probleem te zijn. Of dat ook voor tv+ nog steeds geldt weet ik niet. Zolang m'n V10 nog niet gemigreerd is ga ik het ook niet uitproberen. 

ok.  ik gebruik geen tv van KPN   maar bedankt voor de tip