Skip to main content

Hallo allemaal,

 

Ik ben op zoek naar een goed advies om de experiabox te gaan vervangen. Ik ben bij technisch genoeg om de settings te doorlopen.

 

Ik heb nu een asus achter de experia met merlin. Maar ik wil ook van de experia af.

Ik heb 4 eisen.

1: de poort waar de tv op komt moet ook voor normaal internet te gebruiken zijn. Ik wil er een switch achter hangen (ik heb er een van kpn gekocht dus die moet werken). Vanaf de switch wil ik bekabeld naar de tv en naar de chromecast.

2: ik moet de mogelijkheid hebben te verbinden met een vpn provider.

3: ik moet devices kunnen toekennen aan de vpn connectie.

4: een vpn kill switch lijkt me ook handig.

 

Hebben jullie goede tips?

Misschien is het onderstaande topic iets voor jou.

 


Op het forum hebben we wensen, geen eisen.

 


Op het forum hebben we wensen, geen eisen.

Ook ik heb weldegelijk eisen en ik denk ook (weet zeker) dat het goed is om je eisen te formuleren bij de selectie van een geschikte router.


Ik zou ‘wensen’ formuleren, dat klinkt wat minder dwingend op het forum.

Op zakelijk gebied heb je gelijk, dan kun je eisen stellen.

 


Misschien is het onderstaande topic iets voor jou.

 

Heb ik gelezen voordat ik mn hulpvraag hier heb gepost. Dankje wel voor de tip


Op het forum hebben we wensen, geen eisen.

 

Beetje kinderachtige reactie dit hoor.

Ik eis niets van een persoon maar van een modem / router.

Laten we het even on-topic houden.


Je hebt “eisen” dit zijn zaken waar in dit geval de router minimaal aan moet voldoen en je hebt “wensen”, zaken die als het mogelijk aan moeten voldoen.

Bijvoorbeeld,

Eis, moet op de glasvezel van KPN kunnen werken.

Wens, dat de router rechtop kan staan.

Dus ik vind de formulering eis nogal belangrijk, als het een wens is zou die nuttteloos kunnen zijn.😜😜


Je hebt “eisen” dit zijn zaken waar in dit geval de router minimaal aan moet voldoen en je hebt “wensen”, zaken die als het mogelijk aan moeten voldoen.

Bijvoorbeeld,

Eis, moet op de glasvezel van KPN kunnen werken.

Wens, dat de router rechtop kan staan.

Dus ik vind de formulering eis nogal belangrijk, als het een wens is zou die nuttteloos kunnen zijn.😜😜

Dat mag jij vinden. 

Jammer dat er op het gevraagde advies niet wordt ingegaan.

Iemand die mij hierin wel wil adviseren?


Misschien is het onderstaande topic iets voor jou.

 

Heb ik gelezen voordat ik mn hulpvraag hier heb gepost. Dankje wel voor de tip

Jouw eerste eis wordt door alle in dat aangehaalde topic genoemde routers ondersteund.

De tweede eis wordt door meerdere routers ondersteund maar door de derde en vierde eis wordt de spoeling erg dun.

De derde eis wordt door de EdgeRouters en waarschijnlijk de pfSense routers ondersteund.

De vierde eis wordt waarschijnlijk door de EdgeRouters en ook de pfSense routers ondersteund.


Misschien is het onderstaande topic iets voor jou.

 

Heb ik gelezen voordat ik mn hulpvraag hier heb gepost. Dankje wel voor de tip

Jouw eerste eis wordt door alle in dat aangehaalde topic genoemde routers ondersteund.

De tweede eis wordt door meerdere routers ondersteund maar door de derde en vierde eis wordt de spoeling erg dun.

De derde eis wordt door de EdgeRouters en waarschijnlijk de pfSense routers ondersteund.

De vierde eis wordt waarschijnlijk door de EdgeRouters en ook de pfSense routers ondersteund.

Kijk, hier kan ik iets mee.

Dankjewel ik ga verder op onderzoek uit.

 

Slotje erop


Je hebt “eisen” dit zijn zaken waar in dit geval de router minimaal aan moet voldoen en je hebt “wensen”, zaken die als het mogelijk aan moeten voldoen.

Bijvoorbeeld,

Eis, moet op de glasvezel van KPN kunnen werken.

Wens, dat de router rechtop kan staan.

Dus ik vind de formulering eis nogal belangrijk, als het een wens is zou die nuttteloos kunnen zijn.😜😜

Dat mag jij vinden. 

Jammer dat er op het gevraagde advies niet wordt ingegaan.

Iemand die mij hierin wel wil adviseren?

Als ik het wist had ik je een advies gegeven, alleen ben ik nooit verder gegaan dan een Asus RT87 op de Telfort verbinding en nu dan Fritzbox en punt 2 tm 4 geen idee of dat gaat met die dingen

 


Bedankt voor je nuttige toevoegingen dan.

 

Slotje 2 erop.


Bedankt voor je nuttige toevoegingen dan.

 

Slotje 2 erop.

Even voor de duidelijkheid op het kpn forum doen ze niet aan slotjes 

Topic,s blijven gewoon open staan 

Je kunt een fritzbox proberen 

Misschien voldoet een fritzbox 

https://nl.avm.de/