Skip to main content
Beantwoord

Afwijkend IP adres printer na update v10

• 31 januari 2025
  • 6 reacties
  • 168 keer bekeken

Na het updaten van de modem VC 10, wordt mijn printer wel opgenomen in het thuisnetwerk alleen met een afwijkend ik adres, nl begint met 169, alle andere verbonden apparaten begint het ip adres met 192.

Bij het reserveren van een ip adres voor deze printer krijg ik de melding ip adres not in network

Voor de software update stond de printer gewoon in het netwerk met ip adres beginnend met 192…

Heb je nog tips na het resetten van printer, modem en het instellen van extra wifi want dat heeft geen oplossing gebracht.

Beste antwoord door Doman

DonkeyW schreef:

@Remco van KPN  de hp deskjet 3050a 

Vreemde is voor de update wel goed in thuisnetwerk en na update niet meer, ligt dan toch aan de update 

@DonkeyW 

Ja, welkom bij de club zou ik zeggen . 😏
Kijk maar eens in dit en gerelateerde topics van soortgelijke problemen.

Printer krijgt geen (bereikbaar) IP-adres (meer) van het KPN modem (HP 3050a)

Bekijk origineel

6 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6934 reacties
  • 3 februari 2025

Wat voor een merk en type printer heb je dan exact in gebruik ​@DonkeyW? Is dit al een wat oudere printer? Wellicht kan het opnieuw instellen van de Wifi-verbinding dan uitkomst bieden?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 3 februari 2025

Vreemde is voor de update wel goed in thuisnetwerk en na update niet meer, ligt dan toch aan de update 

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • 80 reacties
  • Antwoord
  • 3 februari 2025
DonkeyW schreef:

@DonkeyW 

• Helper
  • 28 reacties
  • 3 februari 2025
Remco van KPN schreef:

Wat voor een merk en type printer heb je dan exact in gebruik ​@DonkeyW? Is dit al een wat oudere printer? Wellicht kan het opnieuw instellen van de Wifi-verbinding dan uitkomst bieden?

Wat bedoel je precies met ‘de WiFi-verbinding opnieuw instellen’?

femke98
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 97 reacties
  • 3 februari 2025

Mijn printer had ook een nieuw ip adres gekregen. Even in het modem gekeken en daarop weer geïnstalleerd. En hij doet het weer. Ik heb een HP2700 serie maar werk met Linux Mint.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 4 februari 2025
Doman schreef:
DonkeyW schreef:

@DonkeyW 

@Doman vol met echt welkom 🥴 alle tips geprobeerd maar helaas, rest alleen nog de wifi repeater…

Hopelijk houd kpn in de toekomst wel rekening met mensen die "verouderde" apparaten in hun thuisnetwerk gebruiken.

Groet Wim

Reageer