Skip to main content

Al dagen geen enkele wifi te vinden hier in huis  Al dagen zonder verlichting en kids geen huiswerk kunnen maken thuis. Vreselijk irritant en loopt mobiel straks nog in de kosten ook. Kpn zou bellen na 1500, bellen ze om 9. Blijkt dat er na 1500 niemand meer werkt op de TD. Telefoniste was dus niet goed op de hoogte. Drama, na een week tv problemen nu dit. Klaar mee, betaal een hoop geld voor een hoop drama. En geholpen word je niet.

Heeft u geen wifi of geen verbinding? Dat is namelijk nogal een groot verschil!!!


Volgens de experia box is alles oké. Echter op geen enkel apparaat werkt het meer. Tv is bekabeld. Telefoons laptops en de lampen doen niks meer


En de tv werkt wel?


Ja die werkt maar is met de apps wel erg traag in laden 


Welk type modem heeft u en brandt daar het wifi ledje wel?


Box 12, alles brandt. Meerdere malen gereset met de wifi manager, ook telefonisch, maar nu moet ik wachten op de technische dienst die zouden vandaag bellen maar er was een tijdstip afgesproken en nu blijkt dat ze dan helemaal niet werken. Dus zitten we nog minimaal 2 dagen zonder


En ziet u helemaal geen wifinetwerk wat u ooit heeft ingesteld??


Ik zie het netwerk wel, maar we is totaal geen signaal op de apparaten. De telefoons een hele enkele keer dat hij een appje wel verstuurd krijgt bijvoorbeeld. De lampen en dergelijke zijn niet meer aan te zetten omdat ze de wifi niet meer verbonden zijn en opnieuw instellen lukt niet omdat er geen signaal is


Wat heb je al geprobeerd om het op te lossen? Een reset al geprobeerd?


Ik heb nog geen flauw idee wat het kan zijn. Heeft u dit soort dingen in huis?

 


Nee, ik heb zo'n ronde witte versterker op zolder hangen, die werkt ook gewoon (groen lampje) ik begrijp er werkelijk ook helemaal niks van. We steken zo de kaarsen maar weer aan :-)


O maar dat zou wel iets kunnen verklaren!!! Is die met een kabel aangesloten op het modem??


Ja die zit met een kabel naar zolder het heeft jaren gewerkt dat wel. 


Maar heb je die wel gereset?


Heeft die effect op de wifi beneden? Want als ik naast de modem ga zitten maakt allemaal niks uit voor het signaal. Ik zal het zo nog eens opnieuw proberen,  dan laat ik het zo weten


Vrijwel zeker heeft de box 12 vanwege het resetten een ander wifinaam dan de wifi versterker. Je appartuur ziet dus wel een signaal maar dat is van de wifiversterker en dat is niet sterk genoeg om iets te kunnen doen. Waarschijnlijk heb je prima wifi als je naast de wifiversterker gaat zitten.  


Nou wat er nu allemaal gebeurt....toen de versterker uit ging had ik vol wifi. Nu is ie bezig met van allerlei geknipper. Groen, en blauw en paars. Em de wifi weg. De tv beneden (bekabeld dus) loopt ook vast wordt er naar boven geroepen haha


Ons eigen netwerknaam komt niet meer tevoorschijn, maar wel: de losse apparaten die we benoemd hebben in huis komen als aparte beschikbare netwerken in de lijst naar voren! Zonder wachtwoord. Wat betekent dit????


De naam van de modem is ineens ook zichtbaar als netwerk. Onze eigen verzonnen naam is dus blijkbaar weg. Alle apparaten zijn als afzonderlijk netwerk zichtbaar. Echter, het wachtwoord achterop werkt niet. Inmiddels zo lang geduurd dat mijn ogen niks meer kunnen lezen achterop. Zo moe van. ...


Snap ik. Ik denk dat het verstandig is om het modem opnieuw te installeren en even geen wifi versterker aan te sluiten.  Dat pD doen als het werkt. Hier vind je de instellingen.  Doe het op een rustig moment. 


Alles is weg nu en uit. Het wachtwoord werkt niet....maar het meest enge vind ik dat alle apparaten zichtbaar zijn blijkbaar voor de hele buurt. Onveilig gevoel


Maar waar zie je die dan?


Als ik mijn wifi button op mijn telefoon ingedrukt hou om te zoeken naar beschikbare netwerken


Als jij de lampen niet aan/uit kan doen dan kan niemand dat!! Dus daar hoef je geen zorgen over te hebben.  Doet de tv het wel?


De tv zelf wel, maar YouTube enzo ook niet meer