Skip to main content
Antwoord

Al tijden geen update gehad voor Box 12

• April 27, 2025
  • 6 reacties
  • 78 keer bekeken

Ik heb volgens mij al in geen tijden een update gehad van mijn kpn12 box. In februari kreeg ik een brief dat er een modumupdate zou volgen en dat ik een sms zou krijgen als het zover was. Geen sms gekregen en verder ook eigenlijk geen aandacht meer aan besteed totdat ik gisteren superwifi probeerde te resetten en ik dat niet voor elkaar kreeg.

Toen ik probeerde in te loggen op de modem zagbik bijgaand inlogscherm. In andere rubriek in dit forum zag ik dat dit een heel oud inlogscherm is. Klopt dat?

Ik krijg het niet voor elkaar om superwifi en modem weer aan elkaar te koppelen. Maar volgens mij ligt de basis toch eerst bij een up-to-date versie van het modem.

Kan iemand mij bevestigen dat ik nog op een heel oude versie zit? En mij vertellen hoe ik op de nieuwste versie kom voor modem en superwifi(1) ?

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@BPD, ik zie dat ​@Marlon92 al goed meedenkt! Op onze product updates pagina kun je alles vinden over onze updates. Jouw experiabox moet zo te zien de laatste update inderdaad nog krijgen. Deze komt vanzelf en hier zou je niets voor moeten hoeven doen. Het wil soms wel helpen alles even te resetten maar in principe is dat niet nodig. Kun je ook een screenshot delen van het inlogscherm van je superwifi punten?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

• April 27, 2025

Dit is inderdaad een oude versie. Maar welke versie staat er op je SuperWiFi's? Als daar ook de oude versie nog op staat, dan moet het werken. Dat moet namelijk met elkaar overeen komen.

Beide moeten geupdate zijn. Of beide moeten juist niet geupdate zijn.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 27, 2025

Welke versie op de superwifi's staat kan ik niet achterhalen. Ik volg steeds de instructies voor het herinstalleren van de superwifi's via resetten naar fabrieksinstellingen, koppelen aan modem e.d. Alles loopt dan goed, groene lampje brandt, maar er is geen koppeling zichtbaar in de thuis app. Inloggen als admin in het modem lukt niet, omdat wachtwoord dat ik invoer in thuis app vervolgens niet werkt in inlogscherm. Dus, op het modem zelf kan ik niet checken wat er aan de hand is.

• April 27, 2025

Heb je Windows? Kijk dan in "Deze Computer" onder netwerk. 

Dan zie je daar je WiFi punten gewoon staan. Je kunt er op klikken, dan opent daar de webinterface. Wat gebeurt er dan?

Welke SuperWiFi's heb je eigenlijk? De witte of de zwarte?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 27, 2025

Omdat ik het op deze manier niet voor elkaar krijg was mijn simpele gedachte om maar nieuwe superwifi 2 aan te schaffen en gewoon een clean start te maken. Mijn vraag daarbij is of dat wel kan gaan werken als mijn modem nog op zo'n oude versie draait?

En is er misschien iets mis met het huidige modem, dat ik de updates niet binnen krijg?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 27, 2025

Hai Marlon,

Dank alvast voor je hulp. In windows zie ik ze inderdaad staan. Er op klikken geeft het inlogscherm voor het modem, met vervolgens geen mogelijkheid om in te loggen omdat het wachtwoord niet werkt. (Wachtwoord dat ik instel in Thuis app nadat ik modem heb gereset werkt vervolgens niet in inlogscherm. 

Ik heb overigens de witte superwifi's

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 30, 2025

Hoi ​@BPD, ik zie dat ​@Marlon92 al goed meedenkt! Op onze product updates pagina kun je alles vinden over onze updates. Jouw experiabox moet zo te zien de laatste update inderdaad nog krijgen. Deze komt vanzelf en hier zou je niets voor moeten hoeven doen. Het wil soms wel helpen alles even te resetten maar in principe is dat niet nodig. Kun je ook een screenshot delen van het inlogscherm van je superwifi punten?