Skip to main content

Hoe is het mogelijk dat deze ellende al maanden gaande is en dat ik dan vannacht een update krijg waardoor mijn hele systeem plat ligt?! Niets werkt meer. Niet zo handig als je voor veel apparaten als een slimme thermostaat, een deurbel etc. vertrouwd op je WiFi netwerk.

Net gebeld met KPN, ze kunnen alleen in het modem kijken als ik mijn laptop via een ethernet kabel aan het modem hang en dan weer gebruik maak van mij mobiele telefoon voor een dataverbinding. Daarvoor heb ik dan weer een adapter voor mijn MacBook nodig die ik niet heb en moet gaan bestellen. Het alternatief is een monteur die begin volgende week langskomt.

Hoe nu verder?!11

Een monteur bestellen. BV morgen vanaf 8.00 via 0800-0402.

 


Wat je zou kunnen proberen. Het modem resetten. Daarna met je telefoon of MacBook de wifi aanzetten zoals de sticker achter op modem aangeeft. Inloggen om het modem en daarna je wifi en het wachtwoord aanpassen met de oude gegevens. Alles moet dan toch weer verbinding maken

 


Hoi @Oberdorf62, zo ineens na de update geen diensten meer dus. Helemaal niets meer? Je weet dus niet of het via de kabel ook geen internet meer geeft? Heb je ook tv? Doet die het nog wel? Want als dat het geval is, dan is het waarschijnlijk puur de wifi. Want welk modem heb je? Heb je het modem  al herstart of gereset? Let bij het laatste er op dat je wel jouw instellingen kwijt bent.Â