Skip to main content
Vraag

Alleen IPv6 werkt, IPv4 valt na enkele minuten weg (Experia Box v10)

  • June 2, 2026
  • 30 reacties
  • 277 keer bekeken

Toon eerste bericht

30 reacties

  • Auteur
  • Topper
  • June 8, 2026

De handleiding van het ding is waardeloos (https://www.manualslib.com/manual/1724090/Samil-Power-Solarriver-1100tl-S.htm). Ik heb denk ik per ongeluk de wifi module al gereset, maar krijg geen verbinding. Onder het ding hangt een wifi antenne aan een draadje, ik heb de neiging dat door te knippen, maar beter zou natuurlijk zijn de module er in zijn geheel uit te halen. Dat wordt iets voor de komende dagen.


  • Auteur
  • Topper
  • June 8, 2026

Hoezee! Het is gelukt met dank aan Duck.AI. Het wachtwoord van de inverter gewijzigd. Kennelijk kan hij nu geen verbinding meer met de experiabox maken, want in de inverter kom ik niet meer, maar dat is prima zo. Allen bedankt voor het meedenken.


Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • June 9, 2026

Vreemd verhaal, ik heb altijd gedacht dat DHCP juist dit soort conflicten moest voorkomen. Ik heb dat systeem wel vaker gezien, een apparaat is na reset een Wifi access point, en wordt Wifi client na invoeren van router SSID en wachtwoord. Zolang het een access point is,  zit het niemand in de weg, behalve dat de buren kunnen inloggen als ze het standaard wachtwoord kennen. En als client behoort hij het adres te gebruiken dat de DHCP server toekent.  Heel vreemd allemaal, maar goed, probleem gevonden en om heen gewerkt. 

 

 


  • Auteur
  • Topper
  • June 9, 2026

Ja, ik snap het ook maar half. Ik vermoed dat die netwerk interface dhcp niet netjes implementeert. De webinterface van het ding ziet er ook wel heel rudimentair uit.


TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 9, 2026

Bij vele omvormer is de AP ook gelijk de Multicast Proxy server, maar daarvoor is de KPN modem al ingesteld. 2 Multicast proxy's in een netwerkt zorgen gegarandeerd voor het dicht slippen van netwerk.