Skip to main content

Vandaag was er een verstoring mbt de glasvezel in mijn wijk. 
Dit las ik op internet en ik merkte dat ik wel wifi symbool had maar geen verbinding kon maken.
Ik heb van het NT kastje de zwarte stekker uitgetrokken en daarna doet hij het weer. Zo stond het 
ook bij KPN bij de storing vermeld. Ik denk dus dat het NT kastje het glasvezel gebeuren is :) 

Even checken voor in de toekomst bij een storing:
Als ik het zwarte kabeltje (naast het rode kabeltje) op het NT kastje uittrek dan valt ook het V10A modem uit. Als ik het goed begrijp reset ik op deze manier dus het glasvezelkastje én de V10A modem?
Dat is alles wat in mijn macht ligt om zelf te doen denk ik. Ben een echte pc noob, maar wil wel zoveel als mogelijk begrijpen :) 

De stekker uit het stopcontact trekken is geen resetten. Dat is opnieuw opstarten. Als u daarna de stekker weer in het stopcontact steekt.

De Experiabox zou gewoon aan horen te blijven als u de stekker van het glasvezelkastje uit het stopcontact trekt.


De stekker uit het stopcontact trekken is geen resetten. Dat is opnieuw opstarten. Als u daarna de stekker weer in het stopcontact steekt.

De Experiabox zou gewoon aan horen te blijven als u de stekker van het glasvezelkastje uit het stopcontact trekt.



Hij sprong op rood en daarna op groen.
Dus niet uit in de zin van niks meer doen/uitgeschakeld.

Idd ik bedoelde opnieuw opstarten.
Reset is met de paperclip in het modem geloof ik


Dat de Experiabox op rood gaat als u het glasvezelkastje stroomloos maakt is niet zo verwonderlijk. 


Dat de Experiabox op rood gaat als u het glasvezelkastje stroomloos maakt is niet zo verwonderlijk. 



Heb navraag gedaan bij KPN.
Als je alles wilt herstarten bij een storing is het voldoende om het stroomkabeltje van het NT kastje los te halen, paar minuten te wachten en dan weer in te steken. Vervolgens wordt zowel NT als V10A opnieuw op gestart. Werkt dat niet moet je hun hebben