Skip to main content

Goedendag,

Ik lees op het forum dat een jaar geleden begonnen is met uitrollen van firmware V12.C.23.04.38 voor de KPN Box 12 (en volgens mij zijn er daarna nog een aantal updates geweest).

Ik heb recentelijk een KPN Box 12b ontvangen die nog voorzien is van SGEJ1000060E. Is er een reden dat recent uitgeleverde hardware niet de laatste firmware/software heeft?

Alle informatie die ik op het forum lees over uitgebreidere instel mogelijkheden op de BOX 12(b) zitten niet in mijn versie van de software/firmware.

Hoe verkrijg ik de laatste versie waarin ik vermoed ook een aantal verbeteringen zijn doorgevoerd?

Die "nieuwe" firmware verkeerd op dit moment eigenlijk nog gewoon in de test fase. Er zitten nog diverse bugs in en verschillende functies ontbreken. Het werkt ook niet samen met alle WiFi versterkers. Deze firmware word heel mondjesmaat uitgerold en er is op dit moment geen mogelijkheid om de firmware eerder te krijgen.


Die "nieuwe" firmware verkeerd op dit moment eigenlijk nog gewoon in de test fase

Al meer dan een jaar in test? Is dat niet wat lang 🤔 ? En dan vermoed ik dat er ook geen TestFlight-achtige opties is waar ik me kan aanmelden om mee te testen? 

 


Er was een topic op het forum om je aan te melden maar dat is 9 maanden geleden gesloten. 

KPN Box 12 software update aanvragen | KPN Community

Maar dan zie ik op andere topics van twee maanden terug dat mensen de update wel hebben gekregen.

Blijkbaar loopt de uitrol dus nog. Beetje jammer dat bepaalde functies geblokkeerd zijn in de oude versie en dat mensen niet zelf kunnen beslissen over de update.


Die "nieuwe" firmware verkeerd op dit moment eigenlijk nog gewoon in de test fase

Al meer dan een jaar in test? Is dat niet wat lang 🤔 ?

Bij KPN duurt alles lang...

En dan vermoed ik dat er ook geen TestFlight-achtige opties is waar ik me kan aanmelden om mee te testen? 

Die fase is al lang voorbij.


Mijn vriend heeft precies hetzelfde probleem, ook recent de Box 12b aangesloten op glasvezel en antieke firmware. Sommige instellingen zijn afwezig of niet in te stellen, en de beveiliging is ook niet echt meer van deze tijd: geen firewall en maximaal WPA2 😲

Zelf heb ik alweer een paar weken versie V12.C.23.15.06 op een Box 12b. Mijn tweede box, want de eerste gaf nogal wat problemen. De tweede box had al een vrij recente firmwareversie, maar misschien kwam dat doordat die ook op mijn oorspronkelijke box stond. Ik vond het dus wel een beetje gek dat die oude firmware er bij mijn vriend nog op staat.