Skip to main content

Hallo,

Ik heb sinds kort een KNP box 12, maar kan mijn apparatuur niet meer verbinden met 2,4Ghz. Staan wel beide (2,4 en 5) aan maar krijg het niet verbonden. Is er een manier om een aparte 2,4Ghz te maken waar dan deze apparatuur op kan draaien.

Hoor graag,

Hallo @Maurice-Ilja binnen het modem kun je 'wifi-extra' activeren en daarin de 2,4- en de 5,0-band aparte namen geven en dan moeten jouw apparaten het altijd kunnen vinden.

Succes.

 


Hoi @Maurice-Ilja, welkom bij ons op het forum. Je kunt inderdaad een Extra Wifi netwerk activeren op de Box 12, op deze pagina wordt beschreven hoe je dat kunt doen:

 


de box 12 heeft .ax ( wifi 6). extra 2,4 netwerkingeschakeld. Is dat oo.ax? onze thermostaat kan dit aan:802.11 b/g b/g. ik krijg die niet verbonden met het extra 2,4 netwerk. komt dat door de verschillende wifi signalen?


Hallo @Jasto je thermostaat zal B/G/N aan kunnen en zou moeten kunnen verbinden met de wifi extra, mits je de 2.4- en de 5.0-band verschillende namen hebt gegeven, anders bestaat de mogelijkheid dat de thermostaat geen wifi-naam kan vinden.

 


Ik heb de 5 ghz uit en het extra netwerk heeft een andere naam. De thermostaat ziet het extra netwerk ook maar verbindt er niet mee. Ik heb een accespoint met een apart B/G/N netwerk en dat werkt wel. Waarom dan niet met de box 12? Heeft dat toch met de .ax snelheden te maken??


Hallo @Jasto je zou binnen de modem bij de standaard wifi de 2.4-band op B/G/N kunnen zetten, dus zonder AX en de kanaalbreedte op AUTO en het kanaal ook op AUTO en dan op apply klikken.

Gaat het nu goed?

Schakel voor alle zekerheid het het aparte AP eens uit, zodat de thermostaat alléén de Box12 kan vinden.


Jan D,

ik zie net dat de thermostaat alleen B/G aankan. als ik daar instel op de box 12 wordt de snelheid dan lager en kan dat wel met andere apparaten die op de 2,4 band zijn aangesloten? (ip camera’s) 


Jan D,

ik zie net dat de thermostaat alleen B/G aankan. als ik daar instel op de box 12 wordt de snelheid dan lager en kan dat wel met andere apparaten die op de 2,4 band zijn aangesloten? (ip camera’s) 

Hallo @Jasto als je alleen op B/G instelt wordt de totale wifisnelheid lager,

de camera's zullen daar geen hinder van ondervinden, of je moet er meerdere hebben hangen die tegelijk info ophalen en doorgeven.

Maar als je B/G/N aan laat staan moet de thermostaat ook werken, het gaat niet werken als je alleen voor N kiest.

 


Dag JanD,

Heb geprobeerd, geeft problemen met signaal doorgifte van de ip cam’s…( meerdere) apart accespoint in brugmodus aan de box 12  is dan maar de oplossing op dit moment… werkt ook.  Dank voor  je informatie En hulp. Groet, Jan😁