Skip to main content

N.a.v. modem update werkte mijn smart plugs niet meer. Daarvoor conform beschrijving 2.4 extra wifi gecreëerd (WPA2 met password). Deze vind ik terug bij mijn wifi-netwerken, maar is onbeveiligd en vrij toegankelijk. 

Waar zet ik dit dicht voor toegang met password? 

Welk modem heeft u?


Box 12


Hoi @BdR, welkom op ons forum!
In ons kennisbankartikel kun je hier alles over vinden:

 


Dat heb ik allemaal netjes opgevolgd onder 2.4Ghz optie, maar na apply krijg ik het volgende (rechtsonder): 

 

Admin: privégegevens verborgen


Ik heb hier toevallig net een ander topic over waar @JanD  hier de oplossing voor heeft!

  

Hallo de oorzaak ligt in het feit dat bij een eerste inlog in het modem wordt geadviseerd het wachtwoord van het modem en het wachtwoord van de basis wifi te wijzigen in een ander goed wachtwoord om veiligheidsredenen.

Als de basis wifi dus een ander wachtwoord heeft, moet het wèl lukken met de ‘extra wifi’.

De foutmelding is een beetje ongelukkig gekozen.

 

 


uiteindelijk gelukt om extra wifi 2.4 te beveiligen en plugs op aan te sluiten,

Daar heb ik echter een nieuw probleem voor terug gekregen.  De standaard beveiligde wifi waar op ik aansluit met mij telefoon en ipad is instabiel geworden,  Ik verlies iedere keer die verbinding , dan blijft het zoeken en te pas en onpas vraagt hij opnieuw om mijn password. 

Hoe los ik dit op? 


Ah dat is niet handig inderdaad! @BdR. Je zou alles kunnen resetten en opnieuw kunnen beginnen maar misschien is er ook wel een simpelere oplossing.
De eerste stap die ik adviseer is onze wifimanager eens te doorlopen. In het onderstaande topic vind je daar meer informatie over:

Als dat het niet oplost is het misschien de moeite waard om nog even naar de instellingen van je normale wifi te kijken, misschien een andere naam en wachtwoord in te stellen of andere kanalen te proberen.


Niets hielp, zojuist maar zaken gereset. Even aankijken.


Lijkt beter te gaan. 


Waar kan ik mijn wachtwoord vinden voor mijn extra wifi op experiabox v12 


Hallo @Loveren 

 

Dat staat in het eerder gepost plaatje, als je ‘Show Password’ aanvinkt wordt het zichtbaar: