Skip to main content

Ik heb laatste dagen wat zitten puzzelen met de v12 experiabox.

Ik had een apparaat in mijn netwerk welke ik niet thuis kon brengen. Een samsung. Ik heb de naam veranderd in ‘indringer’. Maar wat ik ook probeerde, de indringer kwam steeds terug in het netwerk.

Nu had ik ontdekt dat naast de twee wifi versterkers ook de wifi van de router aan stond. Die heb ik net uitgezet zodat alle apparatuur hier in huis via de wifi versterkers loopt.

En nu is de indringer verdwenen! terwijl hij even daarvoor nog gewoon in het netwerk stond. Even check, de wifi weer aan op de router: …. nee indringer blijft weg. 

Wat/wie zou de indringer geweest kunnen zijn?

Hallo @manum ,

Wat/wie zou de indringer geweest kunnen zijn?

Dat kan er maar eentje geweest zijn : b100


Kijk ook uit voor de rest van die bende : 

 


@Noordzee 

Een kwinkslag in een antwoord kan ik wel waarderen maar dit is geen antwoord.


Eens hoor @manum . Dit is natuurlijk ook geen serieus antwoord.

Maar ik heb helaas ook geen ander antwoord voor jou. 

Misschien heeft iemand anders nog de oplossing?  


Ik heb hier vanuit KPN ook niet direct een antwoord op, je hebt geen samsung apparaten in huis verder?


Wel een Samsung in huis, een telefoon, maar die heeft een eigen naam in het netwerk.

Misschien ergens in een cache geheugen blijven hangen?


@manum Waarschijnlijk heb jouw samsung een toevallig MAC adres. Dan ziet de router ieder keer als hij aanmeldt als een nieuw apparaat. In wifi instelling kan je instellen of toevallig MAC adres of phone MAC adres.


Dan ziet de router de telefoon twee maal? een keer als nieuw en een keer als bekend en vertrouwd. Tweemaal tegelijk dus hé? want die vertrouwde naam staat er ook!