Skip to main content
Vraag

Apparaat verwijderen uit DHCP-binding lukt niet op Experia Box V10

• December 21, 2024
  • 6 reacties
  • 126 keer bekeken

Deze week is onze EB V10 geupdatet naar de nieuwe firmware (V10.C.24.12.11). Alle instellingen overgenomen en alles werkt naar behoren. Het enige wat mij niet lukt is een apparaat, wat ik niet meer heb, uit de lijst met vaste DHCP-bindings te verwijderen. Dat is natuurlijk geen heel groot probleem, maar een onvolkomenheid in de software. Of zie ik iets over het hoofd?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • December 21, 2024

Hallo ​@Frans_M , er zitten in de nieuwe firmware nog wat display bugs.

Op sommige pagina’s vallen knoppen over de rand. Door in de browser wat uit te zoomen verschijnen rechts waarschijnlijk 2 knoppen, een prullenbak (verwijder) en potlood (wijzig).

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 21, 2024

Hi Ruud,

dankjewel voor de tip. Even wat gezoomd, maar dat is helaas niet de oplossing. De wijzig- en verwijderknop zijn zichtbaar, maar in dat lijstje (Thuisnetwerk-IP adres reserveren) staan alleen de apparaten die onlangs connectie hebben gemaakt met het netwerk. Het apparaat dat ik niet meer heb, staat daar niet bij en kan het dus ook niet verwijderen. Ik zie het wel staan bij Thuisnetwerk-DHCP, maar daar is geen verwijderknop.

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Frans_M, als je het apparaat niet meer hebt zal het ook geen verbinding meer maken. Het zal dan staan onder Thuisnetwerk’ - ‘Verbonden apparaten’ onder 'Niet meer verbonden apparaten’. Daar heb je een 'Verwijder alles’ knop. Lukt het daarmee ook niet om te verwijderen?

De tip van Ruud helpt op een aantal pagina's war de knoppen niet zichtbaar zijn, die is bekend bij de ontwikkelaars.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 24, 2024

Hallo Jasper,

Ook met de ‘Verwijder alles’ knop lukt het niet het apparaat te verwijderen, het staat nog steeds op ‘gereserveerd’ bij 'Thuisnetwerk-DHCP’. Volgens mij moet er op die pagina een verwijder en/of wijzig-knop komen. Dat was in de oude software ook. Zoals gezegd, geen groot probleem voor mij. Alles is netjes overgenomen, waarvoor een compliment! Ook dat mag wel eens gezegd worden.

Jasper van KPN
Moderator

Dat ben ik met je eens, dat wordt vaak voor normaal aangenomen maar het is altijd fijn om te lezen 🙂

Ik geef je suggestie door zodat de ontwikkelaars dat kunnen bekijken. 

• December 25, 2024

Op de pagina Thuisnetwerk > DHCP hoort geen verwijder knop. Apparaten die al een paar dagen geen verbinding meer gemaakt hebben horen daar gewoon automatisch te verdwijnen.Â