Skip to main content

Hallo allemaal,

 

Ik probeer meerdere apparaten (oa duux en rituals diffuser) te koppelen met mijn netwerk, maar dit lukt niet.

Ik heb een extra wifi punt gemaakt van 2,4 Ghz, zoals al bij meerdere topic aangegeven, maar dan lukt het nog steeds niet.

Heeft iemand een idee hoe mij dit gaat lukken of hoe ik dit kan oplossen?

Ik sta nu namelijk op het punt om een andere provider te gaan zoeken, waarbij dit wat makkelijker gaat.

 

Gr. Shanna

Hallo @Shanna_L heb je bij ‘extra  wifi’ alléén de 2.4-band geactiveerd en niet de 5.0-band? Dat is goed.

Heb je de 2.4 extra wifi wel een andere naam gegeven dan de standaard wifi op je modem? Anders is het niet te onderscheiden.

je ziet de extra wifi 2.4 niet terug in je lijst met beschikbare  wifi’s?

 


de 2.4 band staat inderdaad alleen aan.

Moet de naam helemaal wat anders zijn? Want ik heb nu ongeveer dezelfde naam, alleen staat er wat ‘extra's’ bij.

De extra wifi zie ik wel terug in mijn lijst met beschikbare wifi's, maar dan nog koppelen de apparaten niet.


de 2.4 band staat inderdaad alleen aan.

Moet de naam helemaal wat anders zijn? Want ik heb nu ongeveer dezelfde naam, alleen staat er wat ‘extra's’ bij.

De extra wifi zie ik wel terug in mijn lijst met beschikbare wifi's, maar dan nog koppelen de apparaten niet.

Hallo @Shanna_L die extra wifi-naam staat dan wel goed omdat je die ook in de wifi-lijst tegenkomt.

Je zou, indien mogelijk,, die apparaten eens kunnen resetten en even kijken aan welke wachtwoordeisen deze moeten voldoen. Het zou kunnen zijn dat er bepaalde tekens in je wachtwoord zitten, die die apparaten niet kunnen behappen en/of dat het wachtwoord te lang of te kort is.

Lukt het bijvoorbeeld wel om met je telefoon verbinding met die extra wifi te maken, dan weet je zeker dat de verbinding op zich goed is?

Succes.

 


Dank voor je snelle reactie @JanD !

De verbinding met mijn telefoon gaat prima.

De apparaten heb ik ook al gereset, maar dan nog lukt het niet...


Dank voor je snelle reactie @JanD !

De verbinding met mijn telefoon gaat prima.

De apparaten heb ik ook al gereset, maar dan nog lukt het niet...

Hallo @Shanna_L dan toch even bij de installatie-instructies kijken naar de wachtwoord-eisen.

Als kaatste zou je binnen de modem bij de standaard waarden wifi de wifi6-runctie (ax) uit kunnen schakelen door bij de 2.4-band te kiezen voor B/G/N en bij de 5.0-band te kiezen voor A/N/AC, dus de AX weglaten en niet vergeten op apply te drukken (opslaan).

 


@JanD , wachtwoord-eisen voldoen gewoon.

En je laatste advies ook geprobeerd, maar ook dat werkt niet...


@Shanna_L goed dat in ieder geval je apparaten het netwerk wel zien. Kan je uitleggen wat na dat moment precies fout gaat bij het verbinden?

Krijg je bijvoorbeeld een foutmelding? 


@Bram_ de foutmelding is dat hij niet verbind met mijn netwerk. Dan krijg ik vanuit de app van de apparaten oplossingen (zoals de 2,4 verbinding en niet de 5 verbinding aanzetten), wat ik allemaal heb uitgeprobeerd, maar dit helpt allemaal niet.

Ik heb nu mijn abonnement opgezegd en ga overstappen naar Ziggo.


@Shanna_L dat vind ik erg jammer om te horen. 🙁 In dat geval zal ik het topic voor je sluiten.