Skip to main content
Vraag

Apparaten via wifi staan op ethernet 1, 2 en 3 LAN, klopt dat?

• May 4, 2025
  • 15 reacties
  • 165 keer bekeken

De losse apparatuur zoals telefoons en laptops staan in het modem V12 onder thuisnetwerk onder verbonden apparaten alsĀ ethernet 1 en 2 en 3 terwijl ze niet vast zijn verbonden op een kabel. maar via de wifi.

Is dat goed ?

ik heb twee zwarte wifi's zelfs als ik op zolder er vlak naast sta gaat deze niet over op een zwarte wifi.

Moet ik dat aanpassen en hoe moet ik dat doen?

Ā 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

15 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • May 4, 2025

Als alles normaal werkt is het ws alleen iets met de weergave. Een herstart van het thuisnetwerk via de modeminterface lost dit ws op.

• Auteur
  • Helper
  • May 4, 2025

Wil ik graag doen maar hoe kom ik daar

Leen59
Wijsgeer
  • May 4, 2025

Inloggen op het modem via mijnmodem.kpn. Onder de tab instellingen, systeem .

kijk anders even op de kennisbank in dit forum.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 4, 2025

Beste ​@cor01Ā , log in, ga naar instellingen, ga naar systeem en klik op herstart bij herstart thuisnetwerk.

Ā 

• May 4, 2025

Je hebt 2 zwarte SuperWiFi's? Zijn die bekabeld verbonden? Als je laptop of mobiel daarmee verbinding maakt, dan gaat de verbinding vervolgens over de kabel naar de KPN Box. De verbinding van je laptop of mobiel komt zo dus bekabeld op de KPN Box binnen.Ā 

Leen59
Wijsgeer
  • May 4, 2025

Als je in de topologie kijkt zou je dat moeten zien.

• Auteur
  • Helper
  • May 4, 2025

Een zwarte wifi is bekabeld er zijn ook apparaten die zie ik op het modem staan rechtstreeks

Leen59
Wijsgeer
  • May 4, 2025

Het is mij niet duidelijk wat je bedoelt. Kan je een screenshot van de topologie posten?

• Auteur
  • Helper
  • May 5, 2025

Hierbij de gegevensĀ 

Ā 

Leen59
Wijsgeer
  • May 5, 2025

Volgens de afbeelding is alleen het eerste wifipunt bedraad verbonden, alle andere apparaten draadloos. Wel draaien de meeste apparaten op 2,4 GHz (rode stippellijn).

Ā Ik zie verder niet wat het probleem is.

• Auteur
  • Helper
  • May 5, 2025

Ik denk dat telefoon en laptops als ik op zolder naast de zwarte wif zit dat deze zich kopelen aan de zwarte wifi en niet met het modem 2 vediepingen benedenĀ 

Leen59
Wijsgeer
  • May 5, 2025

Dat is de bedoeling.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • May 7, 2025

Goedemorgen ​@cor01Ā en bedankt voor jouw bericht :)
Mooi om te zien dat er vanuit de Community zo goed met je wordt meegedacht! Wat is op dit moment de stand van zaken?

• Auteur
  • Helper
  • May 8, 2025

Alles doet het weer zoals het moet, het vreemde is dat ik niks heb veranderd of de oplossingen van deĀ bovenstaamde opmerkingen hebben gedaan.

Leen59
Wijsgeer
  • May 8, 2025

Het kan inderdaad een tijdje duren voordat alles optimaal is ingeregeld, dat is normaal systeemgedrag.

Geduld is een schone zaak.