Skip to main content
Antwoord

Apparaten zijn niet meer zichtbaar na update naar V12.C.24.05.08

• April 10, 2025
  • 8 reacties
  • 70 keer bekeken

Sinds enige tijd een box 12 met firmware: V12.C.24.05.08

Daarachter zit een tp-link smart switch 16 poorten met op: 192.168.2.2 waarop een 10 tal apparaten en pc's zijn aangesloten, allemaal in de range 192.168.2.1 tot 192.168.2.200

Helaas zie ik met windows verkenner(w11) geen andere pc's en aangesloten apparaten op mijn netwerk.
Wat gaat hier niet goed?

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Jerommek! Goed dat je dit meldt. 

Als je één van de PC's tijdelijk rechtstreeks bekabeld op je modem aansluit, zie je hem dan wel terug in je netwerk? 
Zo ja, wat als je de smart switch herstart? Herstart de box 12 dan ook even voor de zekerheid.

Mocht ook dat niet helpen, speelt dit dan pas sinds je de update hebt gehad, of waren de apparaten hiervoor ook niet zichtbaar? 
Is er een update voor je smart switch beschikbaar toevallig?

Ik hoor het graag!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

• April 10, 2025

Hallo ​@Jerommek 

Als je van modem/router verandert dan schakelt Windows meestal over naar een Openbaar netwerk profiel waardoor je niet meer bij andere apparaten kan.

Dit kan je controleren/wijzigen via de Netwerk en internet instellingen en hem daar weer op Particulier netwerk zetten:

Klikken op Eigenschappen en dan kan je het wijzigen:

• Auteur
  • Topper
  • April 10, 2025

Staat al op private is dus niet de oplossing.
File en printersharing staat ook aan

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 12, 2025

Hi ​@Jerommek! Goed dat je dit meldt. 

Als je één van de PC's tijdelijk rechtstreeks bekabeld op je modem aansluit, zie je hem dan wel terug in je netwerk? 
Zo ja, wat als je de smart switch herstart? Herstart de box 12 dan ook even voor de zekerheid.

Mocht ook dat niet helpen, speelt dit dan pas sinds je de update hebt gehad, of waren de apparaten hiervoor ook niet zichtbaar? 
Is er een update voor je smart switch beschikbaar toevallig?

Ik hoor het graag!

• Auteur
  • Topper
  • April 13, 2025

Switch en router gereset.
Laptop rechtstreeks is niet zichtbaar in windows explorer.
Geen update voor de switch, is de laatste versie

Voorheen tussen experibox en switch een eigen linksys router. Toen werkte alles zoals het hoort, alle aangesloten apparaten en pc's zichtbaar, bekabeld en draadloos.

Zeer vervelend daar ik ook mijn NAS niet aankan voor backups

Sinds box 10 en box 12 problemen.

Wat ook vreemd is dat de telefoonlijn aangeeft (in de modem settings) niet te werken en het ledje op het modem aangeeft dat er geen telefoon aanwezig is er TOCH een telefoonlijn werkt.
Dit is na reset eerder voorgekomen. Het tel nummer zou automatisch worden toegewezen aan de box 12 maar gebeurt niet elke keer

• Auteur
  • Topper
  • April 13, 2025

Nog een extra info, 

Als ik in thuisnetwerk apparaten het IP nummer reserveer zijn deze instelling weg na rebooten van de box12.

Zou m.i niet mogen

• April 14, 2025

Staat misschien het gastnetwerk op poort 4 van de Box 12 aan en heb je daar die switch op aangesloten?

In het gastnetwerk kunnen apparaten elkaar niet zien.
Maar je zou dan verwachten dat je IP adressen in 192.168.3.x range zijn, tenzij je dat hebt aangepast.

• Auteur
  • Topper
  • April 14, 2025

Nee, gastnetwerk is niet geactiveerd.
TP-Link smart switch zit op poort 1

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Check, dank voor het toelichten en het testen ​@Jerommek! Dan neem ik hem mee in de feedback naar de ontwikkelaars. Kijken of die hier iets op weten. Zodra ik meer weet laat ik het hier weten!