Skip to main content
Beantwoord

Apparatuur terugsturen

• 16 februari 2025
  • 5 reacties
  • 151 keer bekeken

Goedendag,

Ik heb mijn Thuis abonnement opgezegd omdat ik geruime tijd ging reizen. Ik heb me niet gerealiseerd nog apparatuur te moeten retourneren. Hier ontving ik zojuist een herinnering van. Echter ben ik in het buitenland en niet in de gelegenheid dit te retourneren.

Nu ben ik voornemens bij terugkomst mijn abonnement weer opnieuw af te sluiten. Is het mogelijk om mijn huidige apparatuur te behouden zodat ik deze straks opnieuw kan gebruiken? Wel zo makkelijk en tevens duurzaam.

Dankjewel alvast,

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Maarten99999. Welkom op de community! Ik snap heel goed dat dit een lastige situatie is, zeker nu je in het buitenland bent. Het klopt inderdaad dat alle apparatuur retour gestuurd moet worden na beëindiging van je abonnement. Dit voorkomt eventuele kosten en zorgt ervoor dat we de apparatuur kunnen hergebruiken of recyclen.

Wanneer je bij terugkomst een nieuw abonnement afsluit, sturen we je nieuwe apparatuur toe. Zo ben je verzekerd van een goed werkend en up-to-date systeem. Ik begrijp dat het misschien makkelijker leek om je huidige apparatuur te behouden, maar dit is helaas niet mogelijk.

Mocht je hulp nodig hebben bij de retourprocedure of andere vragen hebben, laat het gerust weten. We denken graag met je mee!

Bekijk origineel

5 reacties

• 5823 reacties
  • 16 februari 2025

Nee. Die apparatuur moet gewoon terug. Als dat niet gebeurt loop je het risico dat je een factuur krijgt van de vervangingswaarde van die apparatuur. 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 14530 reacties
  • 16 februari 2025

Hoi ​@Maarten99999 
Wacht maar even tot een KPN-medewerker hier reageert.

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2733 reacties
  • 16 februari 2025

Niet erg handig, de spullen zijn en blijven eigendom van KPN. Is er niemand anders die toegang heeft tot uw woning om ze te retourneren?

KPN moet er nu op vertrouwen dat u opnieuw klant wordt en dat de spullen niet kwijtraken. Als de spullen kwijtraken, draaien de andere klanten weer voor de kosten op. Ook zijn deze spullen gekoppeld aan uw abonnementsnummer. Dit verandert als u opnieuw klant zou worden, het systeem kent de optie om uw spullen te hergebruiken niet.

Misschien is het handig om te vermelden wat een geruime tijd is?
Vul ook even uw profiel gegevens in.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 16 februari 2025
bnh schreef:

Niet erg handig, de spullen zijn en blijven eigendom van KPN. Is er niemand anders die toegang heeft tot uw woning om ze te retourneren?

KPN moet er nu op vertrouwen dat u opnieuw klant wordt en dat de spullen niet kwijtraken. Als de spullen kwijtraken, draaien de andere klanten weer voor de kosten op. Ook zijn deze spullen gekoppeld aan uw abonnementsnummer. Dit verandert als u opnieuw klant zou worden, het systeem kent de optie om uw spullen te hergebruiken niet.

Misschien is het handig om te vermelden wat een geruime tijd is?
Vul ook even uw profiel gegevens in.

Dank voor je reactie. En nee, het is inderdaad niet handig. 

Ik snap ook wel dat KPN niet blind op de klant kan vertrouwen in deze. Maar dat zou prima opgelost kunnen worden door mij direct opnieuw aan te melden per datum dat ik terug in NL ben. Medio april in dit geval.

De (on)mogelijkheden wat betreft "het systeem" ken ik uiteraard niet. Hopelijk kan een medewerker daar meer duidelijkheid in geven.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • 16790 reacties
  • Antwoord
  • 19 februari 2025

Hoi ​@Maarten99999. Welkom op de community! Ik snap heel goed dat dit een lastige situatie is, zeker nu je in het buitenland bent. Het klopt inderdaad dat alle apparatuur retour gestuurd moet worden na beëindiging van je abonnement. Dit voorkomt eventuele kosten en zorgt ervoor dat we de apparatuur kunnen hergebruiken of recyclen.

Wanneer je bij terugkomst een nieuw abonnement afsluit, sturen we je nieuwe apparatuur toe. Zo ben je verzekerd van een goed werkend en up-to-date systeem. Ik begrijp dat het misschien makkelijker leek om je huidige apparatuur te behouden, maar dit is helaas niet mogelijk.

Mocht je hulp nodig hebben bij de retourprocedure of andere vragen hebben, laat het gerust weten. We denken graag met je mee!

Reageer