Skip to main content
Antwoord

Asus RT-AX92U als eigen modem. Verbinding valt met enige regelmaat weg

• July 24, 2025
  • 1 reactie
  • 32 keer bekeken

Hoi, ik heb een vervelend probleem: Mijn verbinding (internet, zowel wifi als bedraad, en tv) valt met enige regelmaat uit. Er is geen vaste tijd, maar gemiddel eens in de 1 á 2 weken. De verbinding kan ik herstellen door mijn modem te resetten.

Mijn thuis-situatie:

Asus RT-AX92U, die heeft een bedrade verbinding naar meerdere plekken in huis voor een mesh netwerk.

Bedrade verbinding (via een switch) naar de set-top box.

Instellingen die ik in mijn modem heb gemaakt om KPN (glasvezel) werkend te krijgen:

• WAN-verbindingstype: PPPOE
  • Gebruikernaam: KPN
  • Wachtwoord: wachtwoord

Alle functies van mijn verbinding werken iTV, internet, terugkijken. 

Ik heb het vermoeden dat ergens een timer/certificaat verloopt en dat niet automatisch opnieuw opgehaald wordt ofzo. Maar de interval tussen storingen varieert. 

KPN kan/wil mij niet helpen met het instellen van mijn modem en ik weet het ondertussen niet meer. Is hier iemand die mij hiermee kan helpen?

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Willemsz, welkom op onze community! Inhoudelijk heb ik er zelf niet veel kaas van gegeten maar we denken altijd graag even mee. Gebruik je de Asus als vervanger voor je experiabox of heb je m erop aangesloten? We hebben hier n paar handige artikelen over!

Als je vermoed dat de verbinding zelf instabiel is kun je t beste je experiabox eens aansluiten en na een uur de klantenservice even bellen, mijn collega's kunnen dan je lijn even uitlezen! Je kunt daarvoor een belafspraak maken

1 reactie

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 28, 2025

Hoi ​@Willemsz, welkom op onze community! Inhoudelijk heb ik er zelf niet veel kaas van gegeten maar we denken altijd graag even mee. Gebruik je de Asus als vervanger voor je experiabox of heb je m erop aangesloten? We hebben hier n paar handige artikelen over!

Als je vermoed dat de verbinding zelf instabiel is kun je t beste je experiabox eens aansluiten en na een uur de klantenservice even bellen, mijn collega's kunnen dan je lijn even uitlezen! Je kunt daarvoor een belafspraak maken