Skip to main content
Beantwoord

Beheerderswachtwoord resetten van Experia Box V10

• July 21, 2026
  • 4 reacties
  • 106 keer bekeken

Ik heb een vraag: het beheerderswachtwoord van de Experia box v10 is kwijt. Nu is mijn vraag als ik hem op deze manier reset blijven de instellingen dan behouden zoals de wifi naam en wachtwoord ect. Dus wordt dat echt alleen het beheerders wachtwoord reset en voor de rest niks ?

Firmwareversie V10.C.25.08.15

Beste antwoord door RBxx

Hallo ​@Garfield26 

Met die reset wordt alleen het inlogwachtwoord gewijzigd. 

Bron:

Als je deze wachtwoordreset gebruikt wordt alléén het inlogwachtwoord gereset. Alle andere instellingen blijven zoals ze zijn. Dus je hoeft dan niet meer alles helemaal opnieuw in te stellen.

4 reacties

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 22, 2026

Hallo ​@Garfield26 ik heb geen ervaring met deze box, maar normaal is het zo dat als je je beheerderswachtwoord reset, dat je dan niet de hele config terugzet.

Maar ja, dit is een KPN modem en dan weet je het maar nooit… Ik ga er van uit dat het goed moet gaan.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 22, 2026

Hallo ​@Garfield26 ,

Met een reset blijven de instellingen zoals de wifinaam en het wachtwoord behouden. 

Meer informatie : 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • July 22, 2026

Hallo ​@Garfield26 

Met die reset wordt alleen het inlogwachtwoord gewijzigd. 

Bron:

Als je deze wachtwoordreset gebruikt wordt alléén het inlogwachtwoord gereset. Alle andere instellingen blijven zoals ze zijn. Dus je hoeft dan niet meer alles helemaal opnieuw in te stellen.

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Garfield26. Zoals Ruud en Noordzee al zeggen wordt daarmee alleen dat wachtwoord gereset. Verder wordt er helemaal niets gewijzigd, dus hoef je ook helemaal niets te doen 🙂

Wat Arjan noemt is hoe het in het verleden was, dat is met de nieuwe software veranderd.

Is het gelukt om dat wachtwoord te wijzigen?