Skip to main content
Antwoord

Behoudt mijn KPN Box 12 de instellingen e.d. bij een verhuizing?

• November 22, 2025
  • 8 reacties
  • 87 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hi!

Ik heb een vraag rondom mijn KPN Box 12 tijdens de verhuizing. Ik heb momenteel best wat dingetjes ingesteld in de box qua wifi en dhcp leases. Kan ik in mijn oude woning de box loskoppelen en in mijn nieuwe woning weer aansluiten en direct verder gaan met mijn ‘oude’ netwerk of moet ik in de nieuwe woning eerst de box terugzetten naar fabrieksinstellingen omdat de verbinding bijvoorbeeld anders is?

Ik hoor graag!

Hartelijke groet,

Wesley

Beste antwoord door Alexandra van KPN

@Alexandra van KPN 

eigenlijk krijgt het modem bijna altijd een reset. alleen omdat de wifi instellingen wel weer worden terug gezet vanuit het KPN netwerk. valt het niet altijd op dat het modem een reset heeft gehad.

Ah, dat is een heel goed punt inderdaad ​@joey92 :) Dankje voor de toelichting!

Oftewel ​@wesley.vos: De meeste ‘standaard’ instellingen komen wel weer terug als je je modem aansluit op je nieuwe adres. Het is wel slim om van andere instellingen een back-up te maken, zodat je niet ineens zonder je instellingen zit en moet zoeken naar wat je had ingesteld in je modem.

8 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 22, 2025

Alleen dmv een reset gaat het modem terug naar fabrieksinstellingen. Zolang je dat niet doet blijven de instellingen zoals ze zijn.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 22, 2025

Top, dat is fijn! Maar is er ook geen reset nodig bij een verhuizing, omdat de aansluiting wel wijzigt?

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • November 22, 2025

de box12 krijgt vanuit het KPN netwerk een fabrieks reset omdat de box12 op een andere verbinding wordt gezien dan voorheen. hier zit standaard altijd een reset aan vast.

• November 22, 2025

de box12 krijgt vanuit het KPN netwerk een fabrieks reset omdat de box12 op een andere verbinding wordt gezien dan voorheen. hier zit standaard altijd een reset aan vast.

Bijzonder ... schermafdrukken maken dus ​@wesley.vos ...

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 22, 2025

Dat is goed om te weten! Opzich niet zo heel erg als ik het inderdaad maar voor kan bereiden. Dat scheelt later weer wat werk. Dank voor de antwoorden!

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Dat is bij een verhuizing toch niet standaard zo ​@joey92? Ik dacht dat de instellingen daarbij gewoon behouden worden. Mogelijk heeft een wijziging van de verbinding daarbij wel invloed, inderdaad.

Ik zou voor de zekerheid zo veel mogelijk een back-up maken van je instellingen ​@wesley.vos, dat kan nooit kwaad! Ik dacht zelf dat de instellingen wel behouden blijven, maar ik wil je niet aan doen dat je straks ineens allerlei zelf gemaakte instellingen kwijt bent en daar niet op gerekend had😅

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • November 25, 2025

@Alexandra van KPN 

eigenlijk krijgt het modem bijna altijd een reset. alleen omdat de wifi instellingen wel weer worden terug gezet vanuit het KPN netwerk. valt het niet altijd op dat het modem een reset heeft gehad.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@Alexandra van KPN 

Ah, dat is een heel goed punt inderdaad ​@joey92 :) Dankje voor de toelichting!

Oftewel ​@wesley.vos: De meeste ‘standaard’ instellingen komen wel weer terug als je je modem aansluit op je nieuwe adres. Het is wel slim om van andere instellingen een back-up te maken, zodat je niet ineens zonder je instellingen zit en moet zoeken naar wat je had ingesteld in je modem.