Skip to main content
Antwoord

Bekabeld aangesloten computer is niet terug te vinden in het netwerkoverzicht

• November 4, 2025
  • 13 reacties
  • 138 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

vraagje ik heb mijn vaste computer verbonden met het modem via een vaste verbinding met kabel

nu zie ik mijn computer niet in het netwerk ga ik nu de verbinding doen via wifi dan zie ik de computer direct in het netwerk

doe ik iets fout of moet er een instelling worden gadaan

dank  

Beste antwoord door Maja van KPN

Hmm, merk je wel een verschil als je hem op 1 van de andere poorten probeert? En heb je wellicht een ander apparaat in huis dat je met dezelfde kabel aan kan sluiten en zo ja, wat gebeurt daar dan mee? 

Heb je dit nog kunnen testen ​@Maxenfreddie?
En het schiet mij net te binnen dat sommige printers ook via een USB-kabel verbonden kunnen worden, is dat wellicht bij die van jou ook zo? Zo ja, zou je dan eens kunnen kijken of het via die weg lukt? 

13 reacties

• November 4, 2025

nu zie ik mijn computer niet in het netwerk...

Waar zie jij die niet in je netwerk? Welk scherm of app ofzo gebruik je?

Gebruik je alleen de KPN apparatuur? Of heb je ook nog WiFi apparatuur van een ander merk? Extra router ofzo? Deco's? Orbi's? Of iets anders?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 4, 2025

beste Marlon92

ik heb alleen een modem van jullie

als ik op de computer naar het scherm Netwerk ga zie ik de computer niet 

• November 5, 2025

Welk scherm Netwerk bedoel je? In Windows? Dat is normaal dat je daar niet alle apparaten ziet. Wat moet je daar überhaupt mee? Wat bereik je er mee dat daar een andere computer wel zichtbaar is?

Maar ik denk dat ik wel weet hoe die computer zichbaar te maken is.

Kies in het configuratiescherm bij Netwerk voor Particulier netwerk. Zorg dat dit zo bij alle computers is ingesteld.

Het is per verbinding. Dus een pc die via WiFi verbonden is kan op Particulier netwerk staan. Als die pc later via kabel verbonden is, dan kan die op Openbaar netwerk staan. Dan moet je dat dus aanpassen naar Particulier.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • November 6, 2025

Hi ​@Maxenfreddie,
Als je graag je hele netwerk inzichtelijk wil hebben, dan is het natuurlijk jammer als er apparaten missen. Goed dus dat je hier aan de bel hebt getrokken 😊

Ik zie dat Marlon je al de tip heeft gegeven om alles in te stellen al een particulier netwerk. Is dat gelukt en zie je de computer nu wél als hij bekabeld aangesloten is? Hoor het graag!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 6, 2025

Beste Maja

ik heb een particulier netwerk de computer is vast verbonden maar ik zie nog steeds niet mijn computer in het netwerk   wel als ik de computer via wifi verbind komt hij direct in het zicht 

groetjes

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • November 8, 2025

Ik heb er niet direct een verklaring voor ​@Maxenfreddie.
Wat gaat er voor jou nu mis, nu je hem niet kunt zien? Vind je het alleen vreemd of vervelend dat je hem niet ziet staan? Of zijn er dingen die hierdoor niet lukken? Zo ja, zou je dan uit willen leggen wat je precies wil doen, en waar het mis gaat?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 9, 2025

Beste Maja

ik moet de computer in het netwerk kunnen zien omdat mijn printer dan geen communicatie heeft om te scannen van de printer naar de computer en nu krijg ik altijd de melding van de printer daT hij niet

kaN COMMUNICEREN MET DE COMPUTER EN DUS NIET KAN SCANNEN

• November 9, 2025

Welk ip adres heeft de pc als die verbonden is via de kabel?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 9, 2025

Marlon92

ip adres  192.168.2.3

dynamisch   -  Lan

Mac 9c:6b:00:61:8e:43

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • November 14, 2025

@Maxenfreddie heb je de pc wellicht aangesloten op netwerkpoort 4 van je modem? Zo ja, zou je eens 1 van de andere poorten kunnen proberen? 
Niet kunnen printen is wel erg onhandig natuurlijk, dus ik hoop dat het via een andere poort wél goed gaat! Als dat het geval is, vermoed ik dat jouw poort 4 ingesteld staat als gastnetwerk. Je kunt dat wijzigen via het menu van je modem, hoe je dat doet zie je in het volgende artikel: 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 14, 2025

Beste Maja

ik heb mijn vaste computer niet op de 4 aangesloten

ik weet het ook niet meer

groetjes  Jo

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • November 21, 2025

Hmm, merk je wel een verschil als je hem op 1 van de andere poorten probeert? En heb je wellicht een ander apparaat in huis dat je met dezelfde kabel aan kan sluiten en zo ja, wat gebeurt daar dan mee? 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 26, 2025

Heb je dit nog kunnen testen ​@Maxenfreddie?
En het schiet mij net te binnen dat sommige printers ook via een USB-kabel verbonden kunnen worden, is dat wellicht bij die van jou ook zo? Zo ja, zou je dan eens kunnen kijken of het via die weg lukt?