Skip to main content
Antwoord

Beveiligingsproblemen met netwerk

• June 19, 2025
  • 11 reacties
  • 127 keer bekeken

Hallo

Ik heb ernstige beveiligingsproblemen.
Mijn buren hebben zonder mijn toestemming een server op mijn internetverbinding geïnstalleerd.
Hij heeft niet alleen al mijn apparaten gekloond, een dongel geïnstalleerd en mijn televisie naar verschillende consumenten gemulticast.

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Nicky Tab wijzig tevens je wachtwoord van je KPNID en zet 2FA aan in MijnKPN, wijzig verder de pincode van je tv decoder en indien he bewijzen hebt, doe aangifte.

Wijzig het wachtwoord van je modem, geef he wifi een andere naam en wachtwoord.

11 reacties

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

De afbeelding die je toon is je kpn experiabox 🫣 deze verzorgt jou internet in huis.

En moet je het gevoel hebben dat iemand in je netwerk zit even de wachtwoordjes veranderen 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • June 19, 2025

Beste ​@Nicky Tab wijzig tevens je wachtwoord van je KPNID en zet 2FA aan in MijnKPN, wijzig verder de pincode van je tv decoder en indien he bewijzen hebt, doe aangifte.

Wijzig het wachtwoord van je modem, geef he wifi een andere naam en wachtwoord.

Leen59
Wijsgeer
  • June 19, 2025

Hallo

Ik heb ernstige beveiligingsproblemen.
Mijn buren hebben zonder mijn toestemming een server op mijn internetverbinding geïnstalleerd.
Hij heeft niet alleen al mijn apparaten gekloond, een dongel geïnstalleerd en mijn televisie naar verschillende consumenten gemulticast.

Het Mac adres is nog leesbaar als je inzoomt, zo hou je problemen.

Kan je de buren niet even aanspreken?

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 19, 2025

Ik ben onlangs naar ze toe gegaan en heb ze vriendelijk gevraagd ermee te stoppen. Ze vertelden me niet alleen dat ik een anti-virusprogramma moest kopen om mijn apparaten te beschermen, terwijl ze heel goed wisten dat ze niet alleen het anti-virusprogramma van mijn computer hadden verwijderd, maar ook het e-mailadres dat ik had gebruikt om het programma te kopen, zodat ik het niet meer zou gebruiken. Bovendien belden ze de politie en vroegen ze een contactverbod aan.

Leen59
Wijsgeer
  • June 19, 2025

Dan heb je waarschijnlijk wel wat werk om alles weer schoon te krijgen.

Doe dat iig niet via je WiFi want dan weten ze alsnog alles.

Succes.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 19, 2025

Sommige mensen denken dat ze boven de wet staan ​​omdat ze iemand kennen die voor de politie werkt.
Ik ben meerdere keren naar de politie gegaan, maar ze weigerden mijn verklaring te accepteren. De politie zei dat het gebaseerd was op speculatie en dat mijn klacht ongegrond was, tenzij ik een verklaring van een vergunningsdeskundige zou afleggen. Ze kunnen mijn verklaring niet accepteren of registreren.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 19, 2025

De afbeelding die je toon is je kpn experiabox 🫣 deze verzorgt jou internet in huis.

En moet je het gevoel hebben dat iemand in je netwerk zit even de wachtwoordjes veranderen 

Deze mensen hebben mijn huis binnengedrongen en al mijn apparaten gekloond. Een overzicht van mijn activiteiten laat zien dat Oplus Connect in mijn telefoon wordt gebruikt. De enige oplossing is om bij deze zieke mensen weg te gaan. Als ze toegang zouden hebben tot al mijn wachtwoorden, lezen ze nu mijn berichten en zijn ze gemotiveerd genoeg om een ​​server op mijn netwerk te installeren om hun juridische activiteiten uit te voeren. Deze mensen zijn gewoon ziek.

Maar ik moet een technicus vinden en een juridische strijd met hen aangaan. Dit is in strijd met de computerwet van 2019.

Leen59
Wijsgeer
  • June 19, 2025

Vreemd verhaal al met al. Als je inlogt op het modem kan je zien welke apparaten verbonden zijn. Als daar vreemde bij staan kan je die eventueel blokkeren.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 20, 2025

Voor inbraak in je huis kun je wel aangifte doen ​@Nicky Tab, voor de rest een ??? verhaal.

Heb je mijn eerdere raadgevingen nog opgevolgd?

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 25, 2025

This is a burglary.

I recently went to the neighbors and ask them what they are doing on my line and how did they know what devices I am using but instead of answering they call the police and ask for restraining order.

In order to clone a device phone, computer... Or even log into a person "s modem, you need to see the physical devices  I never invited these people in my house but they somehow invited themselves.

This is a nightmare.

I was checking my Gmail account  last Sunday ( accounts on my devices) and I came across Gmail pop, Gmail IMAP, ubiquiti accounts but I only have one account.... exchange 

The police in Amsterdam has advised me to find a phone forensic expert who can extract the data for analysis and the report would be used in court.

This is invasion of privacy, devices manipulation without consent.

Nb they are currently reading everything I write.

Leen59
Wijsgeer
  • June 25, 2025

In that case I don’t think this is the right place for your problems. Switch off your modem and use mobile data for the moment and find a solution elsewhere.