Skip to main content

Hallo,

Ik heb al een tijdje problemen met mijn Box 12. Enfin daar zijn ze mee bezig maar door het probleem ben ik in het modem gedoken en kwam ik op de DNS pagina een hokje tegen met daarachter DNS - Proxy gebruiken. Het hokje was aangevinkt en in de onderstaande 2 hokken waar je anders een ip adres invult stonden al twee ip adressen vermeld: 195.121.96.202 en 203. Die kan je niet veranderen. Ik heb uitgezocht waar die gelokaliseerd waren en dat bleek Parijs te zijn. Waarom is dat en klopt dat wel?

Omdat ik problemen met mijn netwerk heb dacht ik aan de mogelijkheid van een hack.

Ik hoor graag of er iemand is die mij dat kan uitleggen. 

 

Vriendelijke groet

 

Henk van Schilt

Hallo @Henkvs 

 

Als je een tikfout in de IP adressen hebt gemaakt en de 96 een 97 moet zijn dan zijn het de anti malware DNS servers van KPN.

Malware filter DNS:
195.121.97.202
195.121.97.203

Dat wordt zo ingesteld in het KPN modem zodra je dat filter aanzet.

Als jet filter uitzet zou je deze 2 IP adressen moeten zien:

195.121.1.34
195.121.1.66

 

De hele IP range waarin de 96 als de 97 IP adressen zitten zijn van KPN en de locatie is gewoon in Nederland (ook volgens whois), welke website geeft aan dat het Parijs is?


Hallo,

Erg bedankt voor dit antwoord. Het moet inderdaad 97 zijn. En inmiddels heb ik ook wel gezien dat het een KPN adres is. Ik heb kennelijk iets verkeerds gedaan, maar maakte mij echt zorgen. Dat is nu opgelost. 

 

Vriendelijke groet

 

Henk