Skip to main content
Beantwoord

Bij elke software update verdwijnen instellingen op de KPN Box 12

• October 31, 2025
  • 4 reacties
  • 163 keer bekeken

Ik erger mij groen (ja KPN) en geel aan de updates die KPN doorvoert op m’n (V12) modem.
Iedere keer worden mijn instellingen overschreven en/of verwijderd, waardoor er van alles niet meer werkt bij mij thuis.

Ik heb bijvoorbeeld poorten openstaan en poorten geforward voor de (remote) aansturing van apparaten in huis. Na een KPN update kunnen verbindingen ineens niet meer gemaakt worden, dat niet meer uitgelezen, noem maar op.
Op dit moment zijn al mn firewall instellingen en port-forwarding instellingen verdwenen. Dank KPN! Ik kan dus alles weer opnieuw gaan instellen!

Maar ook heb ik bijvoorbeeld de KPN Wifi UIT staan omdat dit alles via mijn eigen router loopt. Staat ineens de KPN wifi weer aan! Of het Modem wachtwoord is ineens weer reset naar het wachtwoord op de sticker. Noem maar op...

KPN: dit is super super super irritant!! En ik heb er de pest over in dat mijn (semi) intelligente huis niet meer werkt na iedere update van jullie kant! Als ik er voor kies iets te veranderen in de instellingen, blijf daar dan met je digitale vingers van af!

Beste antwoord door Marlon92

Als je een eigen router gebruikt, kun je die dan niet beter in DMZ zetten? Dan heb je geen portforwardings of firewallregels mee nodig. 1 instelling en klaar.

4 reacties

• Antwoord
  • October 31, 2025

Als je een eigen router gebruikt, kun je die dan niet beter in DMZ zetten? Dan heb je geen portforwardings of firewallregels mee nodig. 1 instelling en klaar.

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 31, 2025

@Marlon92 dat zou een optie zijn, maar die werd eerder ook overschreven / verwijderd bij een modem update. Het punt blijft: KPN moet stoppen met persoonlijke instellingen verwijderen

• October 31, 2025

@Marlon92 dat zou een optie zijn, maar die werd eerder ook overschreven / verwijderd bij een modem update. 

Dat zal vast. Maar het herstellen is veel makkelijker dan al die portforwardings terug zetten. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@XL2000, dat is zeker frustrerend. Zeker als je zoveel ingesteld hebt kan ik me voorstellen dat je er alles behalve vrolijk van wordt als dit telkens opnieuw in moet stellen. 😕

Gebeurt dit echt bij iedere update op je KPN modem? Bij de eerste update naar KPN Software (waar je ook bericht over krijgt) kan het inderdaad gebeuren dat we de instellingen niet mee kunnen nemen, maar de updates daarna zouden dit beslist wel moeten bewaren. 
Hoe vaak is dit nu gebeurd? 

Ik erger mij groen (ja KPN)