Skip to main content

Aanleiding: ik wil de default kanaal instelling wijzigen vanwege erg slechte verbinding (valt weg op 2.4 GHz, ik heb 1MB terwijl mijn abonnement 1GB heeft.

Betreft wifi instellingen en de uiterst irritante, betuttelende boodschap “please change the default value for SSID and Security Key” . ik merk dat ik het gevecht met mijn modem een beetje moe wordt. Iedere wijziging van de wifi instellingen (ook als ik het kanaal wil wijzigen) wordt hierdoor geblokkeerd. Dit gebeurt o.a.

  1. van eigen SSID / default PWD naar een nieuw PWD en SSID
  2.  van een nieuw SSID / nieuw PWD elke willekeurige instelling
  3. van een nieuw SSID / nieuw PWD naar default PWD. 

Soms is een wijziging succesvol. Waarom is onduidelijk. Vandaar dat ik ook 2. heb kunnen proberen. 

Los van dat deze feature niet werkt. Denkt men nu serieus dat ik 20 devices ga aanpassen voor iets wat de monteur in den beginne heeft ingesteld?

Beste KPN / Sagem. HAAL DEZE ‘FEATURE’ WEG OF MAAK HET EEN WAARSCHUWING!!! Dit is betutteling.

 

 

 

Het lijkt een fout in de javascript te zijn (denk ik). Een page reload lost dit kennelijk op nadat je nieuwe instellingen hebt. 


Lijkt opgelost met de nieuwe software versie. De settings zijn gesplitst in 2 tabs (ssid/ww en de rest)


Om veiligheidsredenen adviseert KPN de standaard SSID-naam  en wifi-wachtwoord en modem-wachtwoord te wijzigen @sjaak2000 .

Als je dat bij sommige typen modems van KPN niet doet werken sommige functies binnen de modem niet, dit dus ook weer om veiligheidsredenen.

Niks betuttelend aan dus.

 


@Nomen Nominandum : in de oude software werkte het niet goed. De waarschuwing kwam altijd. Daarnaast is het (zoals boven aangegeven) ingesteld door de monteur. Van 20 devices je ssid / ww even wijzigen is een avond werk. Daarin heb ik graag zelf de keuze. Een waarschuwing prima. Afdwingen is een tweede. 

Het wachtwoord op de achterkant is nog steeds uniek voor je modem. Misschien is er iemand die een lijst heeft. Echter het SSID is al gewijzigd. Dus welk veiligheidsrisico ik precies loop vind ik dan nog wel interessant als iemand op basis van alleen het SSID een link naar je modem legt.


Ha @sjaak2000, fijn om te lezen dat het met de nieuwe software opgelost is! Zoals je het uitlegt, lijkt het inderdaad op de oude software niet helemaal goed te gaan. Excuses daarvoor!


Dag @Marcia van KPN no problem. Ben blij dat het nu werkt. Thanks.