Skip to main content

Goedenavond

 

september loopt mijn abo bij Freedom af

nu ben ik voornemens te kijken of ik naar kpn kan, maar ik wil mijn eigen FRITZ!Box 7590 gebruiken.

 

hoe sluit ik een abo af?

 

gewoon de Experia laten bezorgen en zelf de Fritz aansluiten of hoe moet ik dit aanpakken?

 

 

groet Gerard

Hoi allen.

 

Afgelopen woensdag is de monteur geweest en heeft alles aangesloten 

Tevens heeft ie het Genexis kastje vervangen door een zwart exemplaar.

 

Nadien heb ik mijn eigen Fritz 7590 aangesloten,

 

Was blij dat ik er 2 had want 1 van de 2 werkte niet.

Denk dat ie niet geschikt was voor glasvezel.

Zag dat het een 7590 NQ model was.

 

Wat t verschil is weet ik niet maar feit is dat ik m niet werkend kreeg.

Gelukkig had ik nog een andere liggen die t nu prima doet.

 

FritzBox met de toevoeging NQ komt ik niet tegen in het overzicht bij de AVM productgegevens. De 7590 NQ wordt echter wel te koop aangeboden op de Duitse versie van Marktplaats. Ik vermoed daarom dat deze specifiek voor de Duitse markt bedoeld is en niet is voorzien van operating firmware waar de KPN verbindingsprotocollen in opgenomen zijn.  

Vraagje als het tenminste niet te vrijmoedig is: hoe komt de FB-7590 NQ bij jou thuis? 

Het moet mogelijk zijn om in de 7590 NQ handmatig de voor KPN benodigde instellingen in te voeren, zodat dit model onder andere gebruikt kan worden op glasvezel. Dat moet mogelijk zijn onder ‘Other provider'.

Piet.


Ok 

Benieuwd.

Zou erg mooi zijn.

Dan zou ik m als reserve kunnen gebruiken voor t geval dat.


Ok 

Benieuwd.

Zou erg mooi zijn.

Dan zou ik m als reserve kunnen gebruiken voor t geval dat.

Misschien kun je ook nog proberen om de firmware ‘te overschrijven’, (flashen) met deze (internationale) versie.   Ben er niet zeker van dat deze door de NQ box geaccepteerd wordt, hier kom je vanzelf achter als je deze image probeert te installeren. Past het niet dan krijg je een melding en veranderd er niets aan de bestaande image. 


Reageer