Skip to main content

Modem experia box v9 word morgen omgeruild voor een modem box 12

blijft mijn wifinaam met sleutel het zelfde?

Hallo @willempieswifi ,

Nee, dat gaat wijzigen. Je zult op al jouw apparaten die verbonden zijn met Wifi dit eenmalig moeten aanpassen. 

 

Edit 18.00: 

Bovenstaande reactie is van toepassing voor het gros van de abonnees. De meeste mensen gebruiken namelijk de standaard-instellingen van het modem. 

@RBxx schrijft hieronder: 

Had je daar een eigen SSID en WPA sleutel ingesteld? De standaard instelling gaat niet mee naar een volgend modem, maar een zelf gekozen instelling zou wel mee moeten gaan.

Als je een zelfgekozen wifi naam en wachtwoord instelt worden deze door KPN beveiligd opgeslagen, zeker als je daarvoor de servicetool gebruikt.

https://www.kpn.com/service/internet/wifi/wijzigen/servicetool-wifi-ssid-wachtwoord-wijzigen.htm

 

Reactie aangevuld met toestemming van @RBxx  


Hallo @willempieswifi dat is wel de bedoeling, die gegevens worden bij KPN beveiligd opgeslagen en bij het aansluiten en initialiseren van een ander modem, neemt deze de gegevens uit de beveiligde database over.

 


Hallo @willempieswifi dat is wel de bedoeling, die gegevens worden bij KPN beveiligd opgeslagen en bij het aansluiten en initialiseren van een ander modem, neemt deze de gegevens uit de beveiligde database over.

 

Bij mij niet. Op de V9 stond toch echt een andere code dan op mijn nieuwe Box12. Ik moest alles aanpassen.  


@Noordzee Gebruikte je op de v9 de standaard WiFi gegevens van het etiket of had je daar een eigen SSID en WPA sleutel ingesteld? De standaard instelling gaat niet mee naar een volgend modem, maar een zelf gekozen instelling zou wel mee moeten gaan.


Ik had op de V9 de standaard-instelling in gebruik. 


Dat verklaart jouw ervaring maar als je een zelfgekozen wifi naam en wachtwoord instelt worden deze door KPN beveiligd opgeslagen, zeker als je daarvoor de servicetool gebruikt.

https://www.kpn.com/service/internet/wifi/wijzigen/servicetool-wifi-ssid-wachtwoord-wijzigen.htm


Ik heb zo'n idee dat het gros van de klanten de standaard-instellingen gebruikt. Dat is tenminste mijn ervaring als je zo her -en der in het land de wifi-netwerken ziet op je telefoon.  


Ja, bij mij in de buurt zie ik ook veel KPN-xxxxx en Ziggo-yyyyy wifi-netwerken.

Daar doe ik niet aan mee, ik heb een eigen SSID bedacht. 😎