Skip to main content
Beantwoord

Binnenkort verhuizen naar huis met oud Reggefiber kastje, controle nodig door KPN?

  • 1 August 2024
  • 25 reacties
  • 253 keer bekeken

Goedemorgen, 

Binnenkort verhuizen we naar een andere woning waar een verouderd? (versie 1) glasvezelkastje in de meterkast hangt (zie foto's van huidige bewoner). Deze bewoner heeft geen glasvezel abonnement dus het is nooit actief geweest.

Ik wil graag weten (van iemand van KPN?) of gecontroleerd kan worden (via een DM bericht) of op die locatie aanpassingen nodig zijn voordat we ons huidige KPN abonnement kunnen verhuizen/aansluiten.

Is hier ervaring mee?

 

U krijgt een glasvezelkastje van KPN wat u op de linkse helft kunt schuiven. Dan hoort het gewoon te werken. Als het niet werkt: bellen, dan komt er een monteur. 


Extra vraag, wat is het witte kastje waar ‘lijn 1/2’ op te zien is, het lijkt aangesloten te zijn.


Extra vraag, wat is het witte kastje waar ‘lijn 1/2’ op te zien is, het lijkt aangesloten te zijn.

Telefoonaansluiting. Koper dus.


Extra vraag, wat is het witte kastje waar ‘lijn 1/2’ op te zien is, het lijkt aangesloten te zijn.

Telefoonaansluiting. Koper dus.

Het lijkt op de foto dat de dikke zwarte kabel die naar het glasvezelkastje gaat ook in het kastje van de telefonieaansluiting uit komt, kan het niet precies zien; kan dit?


Extra vraag, wat is het witte kastje waar ‘lijn 1/2’ op te zien is, het lijkt aangesloten te zijn.

Telefoonaansluiting. Koper dus.

Het lijkt op de foto dat de dikke zwarte kabel die naar het glasvezelkastje gaat ook in het kastje van de telefonieaansluiting uit komt, kan het niet precies zien; kan dit?

Ja. In de beginjaren van glasvezel werd telefoonlijn en glasvezel door 1 buisje het huis binnen gebracht. Later ging men bellen via internet (over glasvezel dus) en was die telefoonlijn al heel snel niet meer nodig.


Dan denk ik dat ik bij de verhuizing iets aan moet geven of ‘weet’ KPN welke situatie er is?

Ik neem mijn huidige V10 modem mee.


Dan denk ik dat ik bij de verhuizing iets aan moet geven of ‘weet’ KPN welke situatie er is?

Ik neem mijn huidige V10 modem mee.

Reggefiber is overgenomen door KPN, dus KPN moet weten wat op hun netwerk zit


Dan denk ik dat ik bij de verhuizing iets aan moet geven of ‘weet’ KPN welke situatie er is?

Ik neem mijn huidige V10 modem mee.

Bij de verhuizing hoef je verder niets extra door te geven. Onze onderafdelingen weten wat het aansluit scenario zal zijn, zodra jij de verhuizing doorgeeft. 


Dan denk ik dat ik bij de verhuizing iets aan moet geven of ‘weet’ KPN welke situatie er is?

Ik neem mijn huidige V10 modem mee.

Bij de verhuizing hoef je verder niets extra door te geven. Onze onderafdelingen weten wat het aansluit scenario zal zijn, zodra jij de verhuizing doorgeeft. 

Dank Jeroen, ik zal het tzt tijdig aangeven.


Dan denk ik dat ik bij de verhuizing iets aan moet geven of ‘weet’ KPN welke situatie er is?

Er is geen eens een mogelijkheid om zoiets door te geven. U kunt bellen, maar de KPN medewerker die u aan de lijn krijgt heeft helemaal geen mogelijkheid om informatie over uw glasvezelaansluiting in het systeem in te voeren waarschijnlijk. 


Dan denk ik dat ik bij de verhuizing iets aan moet geven of ‘weet’ KPN welke situatie er is?

Er is geen eens een mogelijkheid om zoiets door te geven. U kunt bellen, maar de KPN medewerker die u aan de lijn krijgt heeft helemaal geen mogelijkheid om informatie over uw glasvezelaansluiting in het systeem in te voeren waarschijnlijk. 

Je kan zelfs doorgeven wanneer je de verhuizingsdatum al weet.

https://www.kpn.com/service/administratie/verhuizen


Extra vraag:
Als ik in de nieuwe woning al internet wil hebben maar in de huidige woning ook nog zodat er een overlap ontstaat is dat mogelijk?

Dus verhuizen maar tijdelijk (voor een week of 3/4) hetzelfde abonnement op twee locaties actief is dat mogelijk?

Op de nieuwe locatie moeten we alles in werking gaan zetten dus een actieve verbinding is dan erg praktisch: we bereiden de nieuwe omgeving helemaal voor en kunnen daarna op een zelf te kiezen tijdstip de apparatuur verhuizen naar de nieuwe omgeving en daar aansluiten waardoor er maar een korte onderbreking is (enkel tijdens de eigen verhuizing).

Tevens is het dan mogelijk om te testen of de aansluiting op het nieuwe adres goed functioneert omdat daar niet eerder glasvezel is gebruikt middels een actief abonnement. Zijn er zaken die niet in orde zijn dan is er tijd voor KPN om hier wat aan te kunnen doen.

 


Als je een overlap zou willen, dan moet je een 2de abonnement afsluiten @Jheroen. Het huidige abonnement kan niet op 2 plekken tegelijkertijd actief zijn. 


Als je een overlap zou willen, dan moet je een 2de abonnement afsluiten @Jheroen. Het huidige abonnement kan niet op 2 plekken tegelijkertijd actief zijn. 

Oke, hoe werkt dat dan, kan ik een abonnement van een maand afsluiten en daarna verhuizen? Na de overdracht moet op het huidige adres geen abonnement meer actief zijn. Op het nieuwe adres is geen glasvezel abonnement actief de huidige bewoners hebben Ziggo.

Plus ik wil de tijd tussen verhuizen van abonnementen zo kort mogelijk hebben ivm thuiswerken.


Op het nieuwe adres gewoon een nieuw abonnement afsluiten als nieuwe klant. Krijgt u nog korting ook. Of een welkomstgeschenk. En op het oude adres uw abonnement opzeggen.


Op het nieuwe adres gewoon een nieuw abonnement afsluiten als nieuwe klant. Krijgt u nog korting ook. Of een welkomstgeschenk. En op het oude adres uw abonnement opzeggen.

We hebben een oud abonnement uit de Telfort tijd met de voordelen van destijds wat als zodanig nog steeds actief is, dat willen we zo houden.

Dan zal het toch de normale verhuisprocedure worden, is bekend hoeveel tijd hiertussen kan zitten (tussen afsluiten en aansluiten)?


We hebben een oud abonnement uit de Telfort tijd wat als zodanig nog steeds actief is, dat willen we zo houden.

Waarom? Is het een heel goedkoop abonnement? 

De kans is aanwezig dat zo'n oud abonnement misschien niet verhuisd kan worden...


Als je de verhuisprocedure volgt, dan zal op de opgegeven wensdatum het abonnement op het nieuwe adres actief worden @Jheroen.  Op het oude adres zal dat dan stoppen, immers het is dan actief op het nieuwe. 


We hebben een oud abonnement uit de Telfort tijd wat als zodanig nog steeds actief is, dat willen we zo houden.

Waarom? Is het een heel goedkoop abonnement? 

De kans is aanwezig dat zo'n oud abonnement misschien niet verhuisd kan worden...

Dit abonnement is eerder ook verhuisd met succes :)


De kans is aanwezig dat zo'n oud abonnement misschien niet verhuisd kan worden...

Dit abonnement is eerder ook verhuisd met succes :)

Dat wil niet zeggen dat da altijd zo blijft. 


@Jeroen van KPN  zou jij kunnen aangeven of je ergens hobbels ziet m.b.t. verhuizen van onze aansluiting?


Ik kan nergens zien dat er belemmeringen zijn voor een verhuizing. Mijn advies is: Bel 0800-0402 en ga in gesprek met een medewerker van de verhuisdesk, die regelt dan alles voor je en kan ook alle vragen in een gesprek nogmaals voor je beantwoorden. 


Ik kan nergens zien dat er belemmeringen zijn voor een verhuizing. Mijn advies is: Bel 0800-0402 en ga in gesprek met een medewerker van de verhuisdesk, die regelt dan alles voor je en kan ook alle vragen in een gesprek nogmaals voor je beantwoorden. 

Ik heb gebeld maar je komt in een doolhof van menu's en krijgt een sms…. is het verstandig om de verhuisdag op de maandag te zetten ivm evt problemen die dan in de dagen erna kunnen worden opgelost?

Of als je aangeeft wanneer je wilt verhuizen, op die dag modem meenemen en aansluiten op nieuwe adres, verhuizing meteen gedaan; zoiets of zit er altijd tijd tussen?


Zal het nog eens proberen via de telefoon


Als je aan de lijn blijft zodra je te horen krijgt dat er een sms is verstuurd, dan word je vanzelf verbonden met een medewerker. 


Reageer