Skip to main content
Beantwoord

Blijft na een reset van de KPN Box 12 de SSID en wachtwoord behouden?

• February 5, 2026
  • 4 reacties
  • 32 keer bekeken

PietKei
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

Wordt na een reset van modem v12 naar fabrieksinstellingen het SSID en wachtwoord behouden, zodat alle devices (lampen, thermostaat ed.) niet opnieuw te moeten worden toegevoegd?

Beste antwoord door JanD

Beste ​@PietKei dat klopt inderdaad, de wifinaam (SSID) en wachtwoord blijven behouden om het simpel te houden.

Dit wordt vooral gedaan bij een reset en wisseling van modem/routers zodat je niet steeds de wifinamen en wachtwoorden opnieuw hoeft in te voeren.

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • February 5, 2026

Beste ​@PietKei dat klopt inderdaad, de wifinaam (SSID) en wachtwoord blijven behouden om het simpel te houden.

Dit wordt vooral gedaan bij een reset en wisseling van modem/routers zodat je niet steeds de wifinamen en wachtwoorden opnieuw hoeft in te voeren.

PietKei
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • February 5, 2026

Dus ik hoef niet de devices (lampen enz.) opnieuw toe te voegen.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 5, 2026

Beste ​@PietKei als wifinaam (SSID) en wachtwoord hetzelfde gebleven zijn dus niet en blijft alles gewoon werken of je moet speciale instellingen voor sommige apparaten ingesteld hebben, zou ik dat even nalopen.

PietKei
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • February 5, 2026

Beste ​@PietKei als wifinaam (SSID) en wachtwoord hetzelfde gebleven zijn dus niet en blijft alles gewoon werken of je moet speciale instellingen voor sommige apparaten ingesteld hebben, zou ik dat even nalopen.

Dank je, ik heb alles weer aan de praat.