Skip to main content

Er is iets aan de hand met de snelheid wifi, en de tools van KPN en ook de klantenservice kan modem niet bereiken. Dus geen controle mogelijk.

Ik kan zelf niet meer inloggen op modem KPN experiabox 12. Mijn wachtwoord staat opgeslagen in ww manager maar toch wordt deze niet geaccepteerd. Omdat ik een systeem heb in wachtwoorden weet ik bijna 100% zeker dat wachtwoord juist is. Maar tja, deur blijft dicht.

Dus wordt me gevraagd modem terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Echter, niet alleen netwerknaam is gewijzigd maar ook toekennen  van vaste IP adressen aan smart lampen en derg. 

Volgens medewerker blijft dat bestaan. Lijkt me vreemd. Dus ik wil graag de bevestiging dat bij terugzetten naar fabrieksinstellingen dit blijft bestaan. Zo niet, heb ik groot probleem. Dan zit er heel veel werk in opnieuw instellen van smart lampen enz. 

Advies graag. Ben beetje wanhopig.

En ik heb natuurlijk al modem en glasvezelkastje stroomloos gemaakt en na enkele minuten opnieuw opgestart 😉 en nog een keer en nog een keer. 

Met andere browser dan chrome lukt het wel in te loggen op modem. Maar probleem dat kpn niet in modem kan,  blijft.  Dus mijn vraag is nog steeds open: raak ik instellingen voor vaste ip adressen voor smart Device kwijt bij reset modem? Kan ik die instellingen downloaden en na reset weer uploaden?

Hallo @Schorpioentje 

Bij een reset van de Experia / KPN Box wordt de box teruggezet naar de fabrieksinstellingen.
Je raakt dus alle eigen instellingen kwijt. Je kan die niet veiligstellen via een backup.

Alleen de WiFi instellingen (SSID en wachtwoord) worden online op de KPN servers bewaard en worden na de reset automatisch weer teruggeplaatst.

Dank je Ruud voor jouw bevestiging. Maar dit vind ik dus vreemd. Er wordt de laatste jaren steeds meer in de cloud bewaard maar dit soort instellingen dus niet. Ik zal heus niet de enige zijn.  En omdat het modem van de KPN dus niet meer bereikbaar blijkt te zijn voor KPN, (ik kan er wel in via andere browser) moet ik de instellingen resetten en zelf veel tijd besteden om eerst alles te documenteren en daarna weer in te voeren. Er zullen heus wel ICT-ers zijn die daarvoor een tweede router gebruiken oid maar de gewone mens die een beetje met smart bezig is, moet het maar zelf oplossen. Teleurgesteld, zo noem ik het maar.

Hi @Schorpioentje. 
Ik snap heel goed dat dit veel tijd kost na een reset. Ik ben wél bang dat ik geen andere optie voor je heb, hier is toch iets aan de hand met de modem en een reset is de enige optie. Dat jij de modem in komt met 1 browser zou goed kunnen je zit op je interne netwerk en wij proberen dit van buiten te benaderen. Ik hoop dat het opnieuw instellen niet al te veel moeite zal zijn. 

Reageer