Skip to main content

Ik wil ook graag een nieuwe modem aanvragen... Reden is slechte verbinding vooral boven.. In de kamers

Als je met wifi een slecht bereik hebt, is het handiger om een wifi versterker (zoals KPN Superwifi) te nemen.

Er zijn veel factoren van invloed op het wifi-signaal: materiaal van de vloeren (hout laat meer door dan beton), hoeveelheid electronische apparatuur in huis en tussen router en je apparaten boven en ook de hoeveelheid signalen van de buren/omgeving maken uit.

Trek dus een netwerkkabel naar boven en sluit de wifi-versterker daar op aan, dan zal je zien dat het bereik een stuk beter is. Dat los je niet op met een andere router.


Goedemorgen @Diepek en welkom hier op ons forum :)

Als je met wifi een slecht bereik hebt, is het handiger om een wifi versterker (zoals KPN Superwifi) te nemen.

Er zijn veel factoren van invloed op het wifi-signaal: materiaal van de vloeren (hout laat meer door dan beton), hoeveelheid electronische apparatuur in huis en tussen router en je apparaten boven en ook de hoeveelheid signalen van de buren/omgeving maken uit.

Trek dus een netwerkkabel naar boven en sluit de wifi-versterker daar op aan, dan zal je zien dat het bereik een stuk beter is. Dat los je niet op met een andere router.

Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten. Wifi boven is eigenlijk altijd minder omdat het modem, die het wifi signaal uitzendt, eigenlijk altijd beneden staat. Het wifi signaal moet door muren, deuren en plafonds en daardoor wordt het signaal nu eenmaal minder sterk. Een wifi versterker (bekabeld) is voor dit soort problemen een prima oplossing. Ik kan je aanraden om eens aan de slag te gaan met de KPN wifi manager. Deze tool kan de kwaliteit van de wifi bij jou thuis in kaart brengen en op basis daarvan advies geven.Â