Skip to main content

Afgelopen week is mijn modem geïnstalleerd maar ik kan niet in mijn modem Experia V 12 komen met het admin wachtwoord. Klopt het dat ik nu moet resetten  en dan naar fabrieksinstellingen ga?

Hoop wel dat die monteur dan niets in heeft gesteld want hij was nog al gehaast. 

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Hallo @L.Schans 

Het Admin wachtwoord is soms erg lastig te ontcijferen door het gebruik van speciale tekens (^|{‘

Misschien heb je hier nog wat aan.

Op de achterzijde van de KPN Box staat een QR-code waarin alle informatie opgeslagen is:

Een smartphone kan deze QR-code met de camera scannen en de codes ontcijferen.

Met kopiëren en plakken kan je het deel met het Admin password dan gebruiken op het inlogscherm. Dan weet je zeker dat je de juiste tekens gebruikt. 

Als de monteur het wachtwoord heeft veranderd en het niet aan jou verteld heeft, dan helpt inderdaad alleen een reset van de KPN Box 12

Apparaathulp KPN Box - KPN Box 12 - Inloggegevens voor het modem menu vergeten | KPN


Hoi @L.Schans, heeft de monteur het wachtwoord ook niet veranderd? Sommige doen dat en schrijven die dan op de map die je hebt gekregen. Anders is het wat RBxx aangeeft. 


Ik heb geen map gekregen want hij was nog al gehaast. Haalde een wandcontactdoos van de muur en heeft deze ook niet terug geplaatst. Dit was z'n werk niet zei hij.

we hebben al een reset gedaan en komen er nog steeds niet in


Je kan het onderste wachtwoord achterop de Box 12 gebruiken. Let daarbij goed op de speciale tekens. 


hebben wij ook gedaan maar komen er niet in.


Hallo @L.Schans , vervelend dat het niet lukt.

Heb je de pinhole reset knop lang genoeg ingedrukt, tot het powerlampje rood gaat branden?
Anders wordt de Box 12 niet goed gereset.

De truc met de QR code wil ik je ook aanbevelen. Dan weet je zeker dat je de juiste “moeilijke” karakters gebruikt.