Skip to main content
Antwoord

Box 12 bevriest voor de derde keer in paar weken

• January 25, 2025
  • 6 reacties
  • 98 keer bekeken

Hallo mensen,

Hier nieuwe klant sinds 11 jan van KPN fiber (overgestapt van Ziggo 1 Gb).

Als de KPN internet aansluiting werkt, dus met fiber kastje en KPN Box 12 gaat het allemaal prima met modem toegang, Wifi, TV, en 9oude) telefoon en 1 Gb up- en down.

Maar inmiddels al een aantal keren te maken met op willekeurige tijden “bevriezing” van het modem/router/access-point “KPN Box 12”  (SagemcomFast5359_KPN).

“Bevriezing” want ineens doen de functies (in regel 3 genoemd) het niet meer en is het modem ook niet meer bereikbaar op z'n ip adres (...254), terwijl alle ledjes wel op groen staan.. Ook de ledjes op het fiber kastje groen. 

Het modem is ook niet belast met veel instellingen (statische DHCP doe ik elders) en forward regels e.d. zijn beperkt. Verkeer is ook niet excessief. 

Als het goed werkt is de snelheid ook oke, want schommelt (bij testen) tussen 500 en 950 Mb up- en download. 

Aansluitingen en instellingen e.d. zelf gedaan (ben it’er).

De firmware zal (neem ik aan) nieuw zijn aangezien het 10 jan. geleverd is. Versie is:  V12.C.24.05.08

Tijdens bevriezing geen storingen in de buurt volgens KPN en b.v. allestoringen.nl. 

Na bevriezing doe ik een reset (voeding uit stopcontact) en komt het na aantal minuten weer gewoon op en werkt het weer. 

Maar dat de KPN Box 12 in zo'n korte tijd al zo vaak is bevroren stelt me niet gerust en is bovendien erg vervelend voor lopende zaken. 

Is er vaker iets aan de hand met deze box ? ('k heb het forum niet zwaar doorzocht).

Heeft iemand tips? Of is er verder onderzoek te doen? Kan ik bij KPN een klacht melden?

Beste antwoord door Thomas van KPN

Ik heb de off-topic reacties verwijderd. ​@djfo is het inmiddels gelukt mijn collega's te bereiken? De computer zou je moeten doorverbinden met een van onze medewerkers in dit soort gevallen. Je kunt hiervoor ook een belafspraak maken.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

• January 26, 2025

@djfo 

08000402 bellen?

• January 26, 2025

KPN bellen. Er is een verkeerde serie voedingsadapters in omloop. Mogelijk heb jij zo'n verkeerde adapter.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 26, 2025

Bedankt voor de 08000402 tip. En te zwakke voeding is natuurlijk best mogelijk.

Net geprobeerd te bellen, maar werkt helaas voor geen meter , want wordt in een loop gedraaid door zo'n domme ai chat. En belafspraak maken via kpn app lukt ook al niet (app crasht dan), zucht….

Zijn hier ook KPN mensen die normaal kunnen reageren? 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 27, 2025

Ik heb de off-topic reacties verwijderd. ​@djfo is het inmiddels gelukt mijn collega's te bereiken? De computer zou je moeten doorverbinden met een van onze medewerkers in dit soort gevallen. Je kunt hiervoor ook een belafspraak maken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 27, 2025

Nee, zondag niet gelukt na herhaalde pogingen. Ik ga het morgen weer proberen.

Thnx voor je reactie.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 28, 2025

Ok, nu via belafspraak contact gehad en na m'n suggestie (n.a.v. melding over slechte adapters) sturen ze me een nieuwe toe. Hopelijk verhelpt dat de storing.

Laat het hier wel weten wanneer het weer voorkomt.