Skip to main content

Hallo,

Wifi blijft wegvallen en Experiabox v 12 blijft herstarten,

op elke willekeurig moment. ik Heb al een vervangende experia box 12 gehad bijna 2 maanden geleden.

Dit werkte dus tijdelijk goed nu wederom hetzelfde probleem.

Alle lampjes gaan uit en het lijkt alsof de box geen stroom meer heeft maar adapter zit in stopcontact en ledlampje brandt (op adapter). Dit was dus bij de eerste box ook het geval. en dus ook al vervangen bij de 2e box.

Hier op t forum gelezen dat Arie O. hetzelfde probleem had en dat dit opgelost werd door de box te vervangen door v10a versie.

kunnen jullie mij ook met dit probleem helpen? het is best frustrerend zo

 

 

Heb je glasvezel of DSL ?
Het kan zijn dat je ONT niet goed is, als de box een slechte verbinding detecteert kan hij herstarten om dit op te lossen.


Zit op glasvezel,, ben echt een leek wat dit betreft  dus weet niet wat een ONT is.

 

zojuist kom ik beneden en wederom geen lampjes op de box aan dus maar weer zelf handmatig reset knop gedrukt. 🤷🏼‍♂️

 


Dit is een ONT, heeft u nog switches enzv op uw netwerk? Misschien wat oude netwerk kabels die zelf gemaakt zijn ?

 


Okee! Thanks voor de foto

 

de 3 lampjes branden dus dat lijkt het niet te zijn

ik heb bij het aansluiten 2 jaar geleden een switch van kpn erbij genomen deze verdeelt naar receiver, PlayStation, tv ontvanger etc ??

 

gaat om de Switch (5p, Gigabit,GS105E v2)


Hoi @MarkvanS 
Welk merk en type switch is dat?
Hij moet n.l. wel IGMP-snooping ondersteunen anders krijg je deze klachten.
oh staat er bij, dat is wel goed, deze ondersteunt het wel


Het gaat om de Switch (5p, Gigabit,GS105E v2)


kun je het even zonder switch proberen?


Als zonder switch niks opgelost is, kan het toch in je ONT liggen. Echter moet je hier wel een monteur voor laten komen.


Ik ga vanavond ff de switch er tussen uit halen, bedankt jullie horen van mij! 


even voor mij nog: wat is precies IGMP-snooping?

 


Hier wordt het helemaal netjes uitgelegd IGMP snooping, wat is het en waarom is het belangrijk?


Bedankt, heb het even gecheckt maar switch ondersteund inderdaad snooping.

 

vanavond om 19:00 uur wordt ik gebeld door kpn. Waarschijnlijk het hele riedeltje zoals ik 2 maanden geleden heb gehad nog een keer door… met weer een andere werknemer van kpn… 

 

zou graag een blijvende goede oplossing willen 😒

voor nu vanavond maar afwachten helaas


Hoi @MarkvanS, welkom op onze community! Ik zie dat de community je al een eind op weg geholpen heeft. Is het nog gelukt een oplossing te vinden?

Als je verbinding wegvalt is het stappenplan op www.kpn.com/storing vaak een handige en anders kun je ook meteen met ons bellen met 0800-0402.