Skip to main content
Antwoord

Box 12 blijft spontaan opstarten

• April 20, 2025
  • 8 reacties
  • 107 keer bekeken

Al enige tijd ondervind ik wifi problemen en sinds vandaag blijft de box 12 in een bootloop.

Start op , even internet via een kabel , zodra ik wifi wil starten weer bootloop.

Beste antwoord door joey92

​@blom 

dit kan heel goed aan de voedingsadapter van de Box12 liggen. hierin kan een condensator defect raken waardoor deze niet voldoende vermogen meer levert. 

via onderstaande website kun je checken of je een defecte hebt, en meteen een nieuwe bestellen indien nodig:

https://www.kpn.com/service/internet/adaptervervangen

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • April 20, 2025

​@blom 

dit kan heel goed aan de voedingsadapter van de Box12 liggen. hierin kan een condensator defect raken waardoor deze niet voldoende vermogen meer levert. 

via onderstaande website kun je checken of je een defecte hebt, en meteen een nieuwe bestellen indien nodig:

• Auteur
  • Topper
  • April 20, 2025

​@blom 

Vermogen in de vorm van Watt? hij levert wel 12 volt , Amp kan ik niet meten. De servicetool werkt uiteraard niet wat ik heb geen internet via het modem !

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • April 20, 2025

vermogen bij belasting. als het modem volledig opgestart is, en daarbij dus ook de wifi aan is. dan levert de voeding te weinig vermogen waardoor de spanning zakt en het modem uitvalt.

servicetool werkt ook gewoon op een willekeurige internet verbinding. je moet wel inloggen met je KPN id.

• Auteur
  • Topper
  • April 20, 2025

vermogen bij belasting. als het modem volledig opgestart is, en daarbij dus ook de wifi aan is. dan levert de voeding te weinig vermogen waardoor de spanning zakt en het modem uitvalt.

servicetool werkt ook gewoon op een willekeurige internet verbinding. je moet wel inloggen met je KPN id.

Ben ingelogd maar werkt niet , ik heb wel een serienummer en begint ook met 22

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • April 20, 2025

ja sorry mijn fout inderdaad. de Box12 moet inderdaad wel verbinding hebben voor deze servicetool om deze te kunnen draaien.

heb je eventueel een super wifi 2.0 (ronde zwarte) waarvan je de voeding even kunt gebruiken? deze werkt namelijk ook tijdelijk op de Box12.

• Auteur
  • Topper
  • April 20, 2025

ja sorry mijn fout inderdaad. de Box12 moet inderdaad wel verbinding hebben voor deze servicetool om deze te kunnen draaien.

heb je eventueel een super wifi 2.0 (ronde zwarte) waarvan je de voeding even kunt gebruiken? deze werkt namelijk ook tijdelijk op de Box12.

Nee heb ik niet helaas , ik zal in mijn verzameling voedingen gaan neuzen .

• Auteur
  • Topper
  • April 20, 2025

Ik heb een andere gevonden en tot nu toe probleem opgelost , dank!

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Goed om te zien dat ​@joey92 je al op weg geholpen heeft ​@blom! En top dat je intussen een andere adapter gevonden hebt. Geeft het toch problemen of heb je een andere nodig, laat het dan gerust weten, of maak een belafspraak. Dan helpen we je verder.