Skip to main content
Antwoord

Box 12 blijft zichzelf uitzetten of resetten

• August 24, 2025
  • 5 reacties
  • 165 keer bekeken

Sinds een week ongeveer blijft mijn kpn box 12 zichzelf uitzetten/te resetten. Dan ligt mijn wifi en tv er voor een minuut/hooguit 5 min eruit totdat alle lichtjes weer groen branden en alles het doet. Dit is best wel vervelend. Zeker als je net bezig bent met iets terugkijken op tv en je niet verder kunt kijken omdat hij je progressie niet oppakt. 

Ik heb al het modem met stekker en al eruit gehaald, een minuut gewacht en weer erin gestoken als reset maar het probleem blijft zich voordoen. 

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@IdaSpoor2000, het modem hoort zichzelf natuurlijk niet te blijven herstarten. Het kan inderdaad zijn dat de stroomadapter het probleem is, heb je daarover al telefonisch contact met ons gehad? Ik zag in je vorige topic dat Thomas je die tip ook had gegeven voor wat toen speelde.

Als het daar nog niet gelukt is kan je de stroomadapter ook vervangen via de speciale pagina op onze website: stroomadapter vervangen.

5 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • August 24, 2025

Mogelijk is je adapter de oorzaak. KPN heeft enige tijd geleden gemeld dat een serie adapters niet goed waren en die werden omgeruild. Aan de hand van het serienummer kon je controleren of de adapter tot die serie behoorde.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 26, 2025

Hoi ​@IdaSpoor2000, het modem hoort zichzelf natuurlijk niet te blijven herstarten. Het kan inderdaad zijn dat de stroomadapter het probleem is, heb je daarover al telefonisch contact met ons gehad? Ik zag in je vorige topic dat Thomas je die tip ook had gegeven voor wat toen speelde.

Als het daar nog niet gelukt is kan je de stroomadapter ook vervangen via de speciale pagina op onze website: stroomadapter vervangen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 26, 2025

Heb al contact gehad. Ik werk gelukkig naast de kpn winkel in Roermond dus was daar naar binnen gelopen. Hun gaven aan dat het inderdaad de stroomadapter kon zijn alleen konden hun mij er geen meegeven omdat hij niet voorradig was. Op aanraden van hunzelf is mijn vriend langsgekomen met het modem en toen konen we het modem omruilen. Na wat opstart problemen doet deze het wel voor nu goed (net twee uur geleden geïnstalleerd). Hopelijk blijft het zo  

Jasper van KPN
Moderator

Zo dicht bij de winkel is dat makkelijk inderdaad, fijn dat het modem daar bij het tweede bezoek in z'n geheel omgeruild kon worden en het nu beter gaat! Ik verwacht dat het nu ook goed blijft gaan, en je geen problemen meer hebt met de verbinding. En als het toch niet goed gaat kan je de genoemde terugbelafspraak gebruiken om de verbinding direct samen met iemand na te kijken.

• Nieuwkomer
  • September 5, 2025

Heb ook het zelfde probleem gehad. Na een gesprek met KPN heb ik een nieuwe adapter gratis opgehaalt in ‘n KPN winkel en heeft het reset cycle probleem verholpen.Â