Skip to main content

Waarom kan je niet gewoon netwerkkabels aansluiten op de box zonder al deze fratsen.

I netwerk kabel voor de tv

1 netwerkkabel voor internet op de bovenste verdieping.

Dus niet via wifi.  Bij gebruik van wifi loopt de spraak soms achter op de televisie, stom gezicht. Ook staat het beeld soms stil. Na wisselen van zender is dat weer hersteld.

Ook vreemd dat een monteur van kpn bij het omzetten van ziggo naar kpn mij het advies geef om alvast een internet kabel aan te leggen zodat na het aansluiten van de glasvezel alles al klaar is.

kabel voor joker aangelegd, glasvezel klaar monteur van kpn geweest alles op wifi gezet kabel kan wel in de box maar monteur vergeet te melden dat de aansluitingen niet werken.

Mvg, Peter 

Ik weet niet wie jou wat verteld heeft, maar een KPN Box12 heeft vier Gigabit LAN-poorten, van waaruit je netwerkkabels, kwaliteit minimaal CAT5e, kunt leggen naar welke ruimte dan ook.

Kom je poorten tekort kun je eventueel een switch inschakelen @Peter.E , wil je op een switch ook KPN TV bekabeld aansluiten, moet de switch over IGMP-snooping beschikken.

Bovendien kun je ook apparatuur draadloos verbinden met de modem.

 


Ik heb een netwerkkabel aangesloten op de kpn box. Wifi op de laptop uitgeschakeld netwerkverbinding op de laptop ingeschakeld geen verbinding. Als ik direct netwerkkabels kan aansluiten waarom heb ik dan geen internet. Kan zijn de de laptop netwerkverbinding verkeerd staat? Maar het heeft altijd gewerkt met ziggo.

mvg, Peter


Sorry, met een nieuwe netwerkkabel werkt het wel. Zit waarschijnlijk een breuk in de oude kabel.

nogmaals mijn excuses.

mvg, Peter

 


Excuses zijn niet nodig @Peter.E , goed om te lezen dat het (weer) werkt.