Skip to main content

Sinds twee weken hebben wij ons oude modem (experia 8  ) laten vervangen door de nieuwe experia box 12. Sinds dat wij dit nieuwe modem hebben, hebben wij problemen met het internet. 

Na enkele dagen testen blijkt het te gaan om het modem deze herstart zichzelf gemiddeld 4x per dag uit zichzelf. 

Ik heb enkele forum berichten gelezen waaruit blijkt dat dit kan komen doordat wij zelf op zolder een extra bekabelde router hebben staan. Deze router heb ik 2 dagen los gekoppeld maar het probleem blijft aanhouden.  Ook hebben wij 2 tv ontvangers maar ook als deze zijn uitgeschakeld blijft het probleem zich voordoen. 

Huidige firmware: SGEJ10000516

Logs van het modem:

 

Ai, dat is vervelend, @AlbertvdS. En niet iets wat je ook verwacht als je een ouder model vervangt door een nieuwer model. Zou je de Box 12 voor de zekerheid eens volledig willen resetten? Vul ook je forumprofiel in, dan kan ik aan deze kant meekijken. Laat even weten hier als je dit gedaan hebt. 


Beste @Erik_,
Bedankt voor uw reactie.

Ik heb Gisteravond het modem volledig gereset waarna helaas na enkele uren het probleem zich weer voordeed. Daarnaast heb ik mijn forumprofiel ingevuld. 


Dank je, @AlbertvdS. Ik heb hier een kijkje genomen en ik zie inderdaad dat er regelmatig verbrekingen zijn. Ik wil je dan eerst vragen het volgende te doen: maak je glasvezelkastje eens twee minuten stroomloos. Hierbij wordt je gehele verbinding met ons netwerk opnieuw gemaakt. Als daar het probleem inzit, dan zal dit het waarschijnlijk oplossen. Als je daarna nog steeds de regelmatige verbrekingen ervaart, dan raad ik je toch aan om even te bellen met ons (0800-0402). Doe dit dan zo aan het einde van de dag als er enkele verbrekingen geweest zijn. De collega die je spreekt kan dan de boel doormeten en ter plekke de vervolgstappen met je bespreken en in gang zetten. Veelal is dit dan of een nieuwe Box, of een monteur.  


Beste @Erik_ ,

 

Bedankt voor uw reactie.

Afgelopen woensdag heb ik zoals u voorstelde het glasvezelkastje van de stroom gehaald voor 3minuten.

Naar waarschijnlijkheid heeft dit het probleem opgelost de uptime van het modem is nu al bijna 5 dagen.

 

Mocht het probleem zich onverwacht toch nog voordoen dan zal ik hierop terug komen. 

En anders wil u graag bedanken voor de hulp!

Met vriendelijke groet,

Albert

 

 


Top, goed om te horen, @AlbertvdS!