Skip to main content
Beantwoord

Box 12 IP adressen van apparaten statisch maken

• December 7, 2025
  • 9 reacties
  • 47 keer bekeken

Ik zouw graag diverse ip adressen van mijn apperaten statisch maken dus vast ip adres in kpn router 12b,

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi ​@klapas43 . Welkom hier.

Zo te lezen ga je zelf aan de slag en ik heb goede hoop dat je er uit gaat komen. Voor de eventuele meelezers die misschien ook met dit probleem kampen, hier is een link naar onze kennisbank waarin haarfijn staat uitgelegd hoe je statische ip adressen kunt instellen.

Nog een kleine reminder:  In 95% van de gevallen is het niet nodig om een statisch ip adres te gebruiken.  Dus als het niet nodig is, wil ik het afraden. (omdat het op langere termijn voor netwerk problemen kan zorgen) 

9 reacties

• December 7, 2025

En wat is het probleem? Lukt dat niet?

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 7, 2025

Goedemorgen alle oude apparaten hebben een dynamisch adres maar van mijn media players wil ik statisch hebben maar hoe verander ik in mijn router dat?

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 7, 2025

Als het goed is (ik heb geen Experiabox meer) via:

Thuisnetwerk → LAN → DHCP

Soms heet het:

Netwerkinstellingen → DHCP → DHCP Binding / DHCP Reservering

Ik heb zelf een Fritzbox, waar het ook eenvoudig mogelijk op is. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 7, 2025

Bedankt voor de moeite Marlon 92 ga wel verder met uitvinden. Mvg en sluiten

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 7, 2025

@klapas43 

Zie ook mijn reactie, als het je nog niet op was gevallen. 😊  ⬆️

Hopelijk lukt het!

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 7, 2025

Iedereen bedankt gaan wat proberen

en de topic kan gesloten worden

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 7, 2025

Iedereen bedankt gaan wat proberen

en de topic kan gesloten worden

Het topic zal wel omlaag dalen. 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 9, 2025

Hoi ​@klapas43 . Welkom hier.

Zo te lezen ga je zelf aan de slag en ik heb goede hoop dat je er uit gaat komen. Voor de eventuele meelezers die misschien ook met dit probleem kampen, hier is een link naar onze kennisbank waarin haarfijn staat uitgelegd hoe je statische ip adressen kunt instellen.

Nog een kleine reminder:  In 95% van de gevallen is het niet nodig om een statisch ip adres te gebruiken.  Dus als het niet nodig is, wil ik het afraden. (omdat het op langere termijn voor netwerk problemen kan zorgen) 

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 13, 2025

Goedemorgen, het is allemaal gelukt er is een mogelijkheid in het modem om alles in een een vast ip adres te geven (te reserveren) dat gedaan en de apparaten opnieuw opstarten en ja hoor alles staat vast. Mijn twee media servers werken ook weer op alle apparaten. Ik denk dat de fout bij mij was niet opnieuw opstarten. Nu de namen nog netjes bewerken uit printen en opslaan. Hoop dat het zo ook weer 8 jaar werkt zoals bij mijn vorige modem. mvg en tevreden🤗