Dit probleem heeft niets met de modem te maken. In het eerste jaar na de glasvezel aanleg heb ik alleen maar klachten gehad over instabiele/verbroken verbindingen. Ik heb meerder box 12, 2 box 10 en fritzbox in huis gehad met allemaal het ‘onderbrekingen’ probleem.
De Box 12/12b en 10 hebben hier allemaal “last van”, hoe kan dat? Simpel. Het probleem zit in de firmware van sommige genexis ONT. Zo ver ik weet zijn de nieuwe modellen van de genexis ONT aardig stabiel.
Mijn probleem is opgelost door het plaatsen van een Nokia ONT. Het probleem was toen opeens verdwenen. Genexis troep komt er bij mij dan ook niet meer in (alhoewel de nieuwe versie bij familie stabiel draait). Inmiddels draai ik 4Gbit met Nokia ONT en Box 14 zonder issues.
Kortom; Ik zou vragen of een monteur je ONT kan vervangen voor een nieuwer model. De box 12 werd direct stabiel na vervanging bij mij al duurde het een jaar voordat de nieuwe beschikbaar was.
De stabiele genexis ONT heeft geen aan/uit power knop onderaan. De oude (die bij mij constant voor onderbrekingen zorgt) had dat wel.
Beste @Baris Kaya , ook ik heb begin dit jaar de nieuwe Genexis gekregen en geeft nog gewoon een aan-uit knop onderaan.
Je hebt ook geen keus welke glasvezel kast je krijgt, dat bepaalt KPN en niet jij.
Beste @Baris Kaya , ook ik heb begin dit jaar de nieuwe Genexis gekregen en geeft nog gewoon een aan-uit knop onderaan.
Je hebt ook geen keus welke glasvezel kast je krijgt, dat bepaalt KPN en niet jij.
Ik blijf erbij dat ik geen Genexis troep in mijn huis wil. Gelukkig hoeft dat in mijn geval ook niet.
De verbrekingen worden veroorzaakt door een oude firmware op de Genexis. Wellicht dat men de oude ONT modellen met power knop ook van nieuwe firmware heeft voorzien. Dat zou mooi zijn.
Mijn oordeel blijft dat poster beter een monteur langs kan vragen dan eindeloos een nieuwe modem. Modem swaps helpen bij constante verbrekingen niet naar mijn ervaring.